دادگاه محاکمه عاملان قتل بنیتا/اتهام متهم ردیف اول ، قتل عمد است

دادگاه محاکمه عاملان قتل بنیتا صبح امروز در دادگاه کیفری شماره یک استان تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در ابتدا متن کیفرخواست توسط قاضی شهریاری به عنوان نماینده دادستان تهران قرائت شد. وی در این باره گفت: صبح 29 تیر فردی به نام حسن قلعه نویی با کلانتری تماس گرفته و اعلام کرد خودروی پرایدش به همراه فرزند 8 ماهه اش به سرقت رفته است.در این زمینه پرونده ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات آغاز شد.

وی ادامه داد: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که هنگامی که وی مشغول بستن درب پارکینگ منزل خود واقع در خیابان مشریه بوده است، سارق خودرو پراید به همراه کودک هشت ماهه اش را سرقت می کند.این درحالی است که آدم ربایی و قتل در پاکدشت اتفاق افتاده اما پرونده به دلایل قانونی برای رسیدگی به دادسرای جرائم جنایی تهران ارجاع شد.

نماینده دادستان تهران گفت: متهم ردیف اول«م.و» اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر و درگیری با ماموران پلیس و ... را در پرونده خود دارد. وی در اظهارات خود اعلام کرده که روز حادثه به دنبال تهیه مواد مخدر بوده و زمانی که با خودروی روشن مواجه می‌شود و به دوستانش اعلام کرده ماشین پراید روشن است بیایید سوار شویم و پیاده نرویم، در چنین شرایطی متهمان اقدام به سرقت خودرو می کنند. پس از بررسی های صورت گرفته ، پلیس موفق به کشف خودرو مسروقه شد این در حالی است که جسد کودک 8 ماهه در داخل آن بود که علت فوت گرمازدگی و عوارض ناشی از آن جان خود را از دست داده بود.

وی اضافه کرد: برابر قانون و مطابق درخواست اولیای دم تقاضای قصاص در ملاء عام است. متهم ردیف اول با توجه به ناتوان بودن کودک، شدت گرما، قرار دادن کودک در ماشین بدون عبور جریان هوا، سرقت مقرون به آزار و تحصیل مال نامشروع که تمامی این اعمال بنا بر اظهارات خودش در نهایت آگاهی انجام شده، متهم به قتل عمد است.

قاضی شهریاری گفت: اتهامات متهم ردیف دوم سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع، معاونت در سرقت و خودداری از کمک به طفل شیرخواره است که با توجه به ادله پرونده و تقاضای اولیای دم برای قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضای قصاص در ملا عام و اشد مجازات برای متهمان دارم.

پدر بنیتای هشت ماهه در ادامه رسیدگی در جایگاه حاضر شد. وی در این باره گفت: می‌خواستم به عیادت مادربزرگم به اراک بروم، وسایل را داخل ماشین گذاشته و در آخر نیز بنیتا را سوار ماشین کردم. ماشین را جلوی پارکینگ پارک کرده و به همسرم گفتم که بیاید تا برویم در چنین شرایطی ناگهان فردی را دیدم که سوار ماشین شد، خود را روی کاپوت ماشین انداختم، ویراژ داد که من را پرتاب کند و دنده عقب گرفت، به زمین کشید شدم و بدنم زخمی شد. همسرم آینه بغل ماشین را گرفت و به جدول کوبیده شد. دوباره حرکت کرده و کاپوت خودرو را گرفتم و دوباره ویراژ داد و سرم به خودروی سمند برخورد کرد. همسایه‌ها به دنبال ماشین رفتند و گوشی همسرم نیز داخل ماشین بود که پس از ردیابی های لازم بعد از دقایقی بعد خاموش شد.
بچه من قدرت دفاعی نداشت، چگونه رهایش کردی؟
شاکی در جلسه دادگاه خطاب به متهم گفت: بچه من قدرت دفاعی نداشت، چگونه رهایش کردی؟ در ادامه وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شد. وی افزود: با عنایت به اینکه صاحب اتومبیل مانع سرقت می‌شود، محمد و مهدی به سرکردگی احمد به سرقت مقرون به آزار پدر بنیتا اقدام کرده و رفتاری انجام می‌دهند که قابل بررسی است.
در ساک بنیتا وسایلی هم چون آب و شیر خشک وجود داشت
وی ادامه داد: محمد در همان ابتدا متوجه حضور کودک شده و طفل را رها می‌کند. این رها شدن تا زمان تلف شدن کودک در تاریخ ۳ مردادماه اتفاق می افتد و نرساندن غذا و نوشیدنی و ... موجب فوت این کودک شده است و این در حالی است که در ساک بنیتا وسایلی هم چون آب و شیر خشک وجود داشت و می توانسته مایه حیات او شود.
پدر بنیتا در ادامه در جایگاه حاضر شد و گفت: من در لحظه اول محمد را دیدم ولی مهدی را ندیدم. فقط به دنبال ماشین می‌دویدم و فریاد می‌زدم که فرزندم داخل ماشین است و او متوجه فرزندم شد . فضای خیابان برای دنده عقب مناسب نیست و او ماهرانه برای پرتاب کردن من دنده عقب گرفت.

وی ادامه داد: ساعت ۱ بعد از ظهر سه شنبه بود که با من تماس گرفتند و به پسرخاله همسرم که با من بود مشخصات فرزندم را اعلام کردند. همان لحظه با پلیس اگاهی تماس گرفتم و گفتم که فردی تماس گرفته و اعلام کرده که جلوی فرماندهی پاکدشت بیایید که قبل از رسیدن ماموران پلیس در انجا حاضر بودند.

پدر بنیتا اضافه کرد: در داخل خودرو پول نقد، هدیه کارت، ساک ورزشی، ابزار، ضبط ماشین و عینک دودی بوده که فقط گوشی همسرم به من داده شد و چند روز بعد در داخل وسایل بنیتا یکی از سیم کارتهای گوشی پیدا شد.پدرم بنیتا را شناسایی کرد چون نمی‌خواستم چهره خندان فرزندم از یادم برود.


در ادامه مادر بنیتا در حالی که اشک می‌ریخت درخواست قصاص برای متهمان پرونده در ملا عام را تقاضا کرد و افزود: بابت همه چیز شکایت دارم، این افراد باید به صورت علنی مقابل چشمان پدر و مادرهایشان اعدام شوند.
مادر بنیتا در پاسخ به سوال رییس دادگاه مبنی بر اینکه آیا حاضرید گذشت کنید؟ گفت اصلا گذشت نخواهم کرد.

701

کد خبر: 835698

وب گردی

وب گردی