توافق جدید ایران-زیمنس آلمان در صنایع پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس از امضای قرارداد ساخت 2 دستگاه کمپرسورهای طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با زیمنس آلمان خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع مالی امکان تولید متانول در این طرح تا سال 98 فراهم می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، تورج سید ارونقی، با اشاره به پیشرفت حدود 28 درصدی ساخت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، گفت: در صورتی‌که منابع مالی تامین شود در مدت زمان کوتاهی پیشرفت این طرح با سفارش و نهایی کردن قراردادهای ساخت تجهیزات و ماشین آلات به حدود 33 درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس درباره زمان بندی آغاز تولید متانول در پتروشیمی آپادانا خلیج فارس هم اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارات، از شهریور ماه 1398 عملیات پیش راه اندازی و متعاقبا امکان تولید متانول در این طرح پتروشیمی فراهم می شود.

این مقام مسوول با اعلام اینکه رویکرد و سیاست هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس استفاده حداکثری از توان پیمانکاران، مشاوران و سازندگان ایرانی است، تصریح کرد: با این وجود برخی از اقلام و تجهیزاتی که امکان ساخت آنها در داخل کشور فراهم نیست از برندهای معتبر جهان خریداری شده است.

سید ارونقی با اشاره به سفارش ساخت 2 دستگاه کمپرسورهای طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس به شرکت زیمنس آلمان، تاکید کرد: علاوه بر این ، ساخت برخی از پمپ‌های پیچیده و تجهیزات به سازندگانی از ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و آلمان واگذار شده است.

او با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات طرح به جای سازندگان خارجی، به سازندگان داخلی واگذار شده ادامه داد امکان ساخت برخی از تجهیزات دیگر توسط سازندگان ایرانی وجود ندارد زیرا در شرایط فعلی فنآوری و خط تولیدی برای ساخت این تجهیزات در داخل کشور نداریم، خاطرنشان کرد: اما با مذاکرات انجام گرفته با سازندگان داخلی به دنبال انتقال دانش ساخت برخی از تجهیزات به داخل کشور هستیم.

گفتنی است، هدف از طراحی و ساخت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس تولید سالانه یک میلیون و 650 تن متانول بوده که خوراک گاز متان این طرح از فازهای جدید پارس جنوبی تامین خواهد شد.

402

کد خبر: 835737

وب گردی

وب گردی