اجرای اکران نیم بهای فیلم ها تا پایان هفته دفاع مقدس/نمایش «ملی و راه های نرفته اش» از چهارشنبه

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره نمایش نیم بهای فیلم ها به مناسبت روز ملی سینما، گفت: سینماها موظف هستند تا پایان هفته دفاع مقدس فیلم ها را به صورت نیم بها اکران کنند که سه هفته خواهد بود و انجمن سینماداران هم آن را اجرایی کرده است.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره آخرین مصوبات این شورا به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: فیلم «ملی و راه های نرفته اش» ساخته تهمیه میلانی از چهارشنبه 22 شهریور ماه در گروه کوروش به جای «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان روی پرده می رود و اکران «بیست و یک روز بعد» در زیرگروه ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: فیلم «اکسیدان» ساخته حامد محمدی، سه شنبه 21 شهریور آخرین روز اکران خود را سپری می کند زیرا طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش تعداد هفته های نمایش عمومی این فیلم کامل شده است و فقط سینماهایی که پروانه شورای صنفی نمایش را دارند می توانند این فیلم را به صورت فوق العاده اکران کنند.

وی ادامه داد: دفاتری که درخواست کرده بودند بر اساس الویت در گروه آزاد فیلم های خود را اکران کنند قرار شد که هفت سالن را مشخص کرده و نام سینماها را به شورای صنفی نمایش ارائه دهند.

فرجی درباره نیم بها شدن سینماها به مناسبت روز ملی سینما، اظهار کرد: طبق اعلام شورای صنفی نمایش سینماها موظف هستند تا پایان هفته دفاع مقدس فیلم ها را به صورت نیم بها اکران کنند که سه هفته خواهد بود و انجمن سینماداران هم آن را اجرایی کرده و تاکنون انجام این طرح با مشکل رو به رو نشده است.

501

کد خبر: 835793

وب گردی

وب گردی