برپایی نمایشگاهی برای معرفی قدمت تاریخی شهر مینسک

نمایشگاهی تحت عنوان «مینسک 950 ساله می شود...» در مهمان خانه ولادیسلاو گالوبوک کشور بلاروس افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس، طبق اطلاع رسانی موزه تاریخ ملی بلاروس، نمایشگاهی تحت عنوان «مینسک 950 ساله می شود...» در مهمان خانه ولادیسلاو گالوبوک افتتاح خواهد شد و در آن آثاری از مجموعه کلکسیون های شخصی به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه شامل آثاری مربوط به قرن های 19 و 21 است که توسط اتحادیه اجتماعی کلکسیونرهای جمهوری بلاروس و موزه تاریخ ملی ارائه شده اند.

در میان این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد: سکه ها، مدال ها و اسکناس های یادبود در خصوص شهر مینسک؛ مدال های یادگاری مربوط به شرکت ها، موسسات آموزشی و اجتماعی؛ محصولاتی از کارخانه چینی ؛ کارت پستال ها و عکس های این شهر در دوران پیش و پس از جنگ؛ نشان های به جا مانده که در آن زمان به شرکت ها و موسسات مینسک اختصاص یافته بودند و بسیاری آثار دیگر که جالب توجه هستند.

در دوران پس از جنگ، تا سال 1979 کلکسیونرهای بلاروسی جزئی از بخش بلاروسی انجمن فیلاتلیست های (گردآورندگان تمبر) سرتاسر شوروی شدند. پس از آن انجمن دیگری در مینسک سازماندهی شد که تصمیم مبنی بر تاسیس آن در سطح کمیته مرکزی حزب امنیتی بلاروس اتخاذ شد. ثبت رسمی آن در تاریخ 5 اکتبر 1980 انجام شد. به مرور زمان این سازمان به اتحادیه اجتماعی کلکسیونرهای جمهوری بلاروس تبدیل شد.

این اتحادیه با موزه های بلاروس همکاری دارد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مجموعه ای از ژتون هایی به شکل سکه به موزه تاریخ ملی اهدا خواهد شد.

502

کد خبر: 835836

وب گردی

وب گردی