حسن عباسی:  مبانی فلسفه هگل در دانشگاه های ما تدریس می شود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز عنوان کرد: آنچه در دانشگاه های ما تدریس می شود مبانی فلسفه هگل  است و جوانی که در آنجا تحصیل می کند به یک نظام دورانی در ذهنیت تاریخ می رسد و همان را یک سیکل خاص می بیند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن عباسی در جمع دانشجویان بسیجی هم استانی که هم اکنون در دوره خط امام در شهر مقدس قم به سر می برند با اشاره به نحوه شهادت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: امروز در دوره جوانی می بینید که شهدای عزیز مدافع حرم عین اباعبدالله که در کربلا لگدمال اسب ها شدند الان در دفاع از حرم زیر تانک ها و خودروها قرار می گیرند و بعضی ها پیگرشان نمی آید و بعضی دیگرهم ذبح شده برمی گردند.

وی با بیان اینکه عید ولایت لولای دو مقطع تاریخ است، تصریح کرد: ما در حرکت خطی تاریخ معتقد هستیم تاریخ یک صفر و یک صد دارد و این فقط مختص فلسفه شیعه است.

عباسی ادامه داد که تاریخ انسان با حضرت آدم (ع) شروع و با ختم نبوت در دوره رسول گرامی اسلام (ص) تمام می شود و این قطعه اول تاریخ است، اما قطعه دوم تاریخ با امام علی (ع) شروع می شود و تا انتهای عصر و ظهور ادامه دارد و این دوره امامت است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز عنوان کرد: آنچه در دانشگاه های ما تدریس می شود مبانی فلسفه هگل است و جوانی که در آنجا تحصیل می کند به یک نظام دورانی در ذهنیت تاریخ می رسد و همان را یک سیکل خاص می بیند.

وی تاکید کرد: امروز این افتخار را داریم که حکمت تاریخ شیعه در فلسفه عهد را ببینیم و مطرح کنیم که به جای حرکت چرخشی و دورانی، ابتدا و انتهای مسیر عالم در دوره حیات انسان مشخص است و انسان استمرار میمون ها نیست.

عباسی ضمن اشاره به ماجرای عاشورا و اینکه این واقعه با تار و پود زندگی اجتماعی ما گره خورده است و تبدیل به یک سبک زندگی شده است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز مبحث غدیر و قربان برای ما از حالت یک چرخه تاریخی ثابت خارج نشده است و در فضای تقویمی سالانه مانده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن جمهوری اسلامی را یک تهدید بزرگ برای خود می داند، افزود: حرف دشمن این هست که جمهوری اسلامی یک تهدید فکری، فرهنگی و اطلاعاتی است که باید مهار و کنترل بشود.

این فعال سیاسی با اشاره به گزارشی که در مارس 2017 توسط مرکز سی اس ای اس آمریکا منتشر شده است، گفت: آمریکا در این گزارش رسما اعلام می کند که در مذاکرات هسته ای تا می شد برجستگی های ایران گرفته شد و دیگر تهدیدی برای ما نیست اما پنج وجه دارد که هنوز مهار نشده است.

عباسی پنج وجه مورد نظر برای مهار ایران در گزارش این مرکز استراتژیک آمریکایی را اینگونه بیان کرد: در مرحله اول باید نیروی جنگ نیابتی ایران محدود و مهار شود و این یعنی مهار نیروی قدس و خروج آن از منطقه، در مرحله بعد باید سیستم موشک های بالستیک ایران جمع و نیروی هوا فضای سپاه تعدیل شود، در مرحله سوم بحث روی نیروی دریایی سپاه که عامل مزاحمت در آب های خلیج فارس می باشد خواهد بود که آن نیز باید جمع و تعدیل شود، در مرحله بعد باید توان جنگ سایبری جمهوری اسلامی که برای آمریکا مخاطره آمیز می باشد تعدیل شود و نهایتا در مرحله پنجم بحث بر روی جنگ نرم خواهد بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با عنوان اینکه آمریکا دارای سازمان عظیم ان اس ای یا همان سازمان امنیت ملی زیر نظر وزارت دفاع می باشد، اظهار کرد: این سازمان کل اینترنت جهان را زیر نظر دارد و استانداردها و پروتکل های اینترنتی جهان را تهیه می کند و تنها یکی از کارهایی که این سازمان با همکاری یکی از سازمان های انگلیسی انجام داد هک کردن تلفن همراه افراد تیم مذاکره کننده هسته ای و وابستکان به آنها و حتی خانم های این افراد بود.

وی تاکید که که با وجود چنین سازمانی هنوز آمریکا اذعان می کند که مجموعه جنگ سایبری ایران مخاطره آمیز است.

عباسی افزود: اصلی ترین بندی که در این گزارش مرکز آمریکایی طرح شده این هست که ایران کشوری با قدرت جنگ روانی و جنگ اطلاعاتی هست و اینکه این ها یک انقلاب فرهنگی را رقم زدند و چون فکر و ایده پشت کار آنها بود دارای قدرت جنگ روانی و اطلاعاتی هستند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: برای اولین بار هست که آمریکایی ها در یک سند استراتژیک خود اعلام می کنند علیه ایران دارند جنگ نرم انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر: 835853

وب گردی

وب گردی