چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود شاخص های توسعه ای در آذربایجان غربی اختصاص یافت

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال جاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای بهبود شاخص های توسعه ای استان در قالب اعتبار توازن منطقه ای و ردیف اعتباری اصلاح شاخص های توسعه اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سعادت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: با وجود اختصاص این اعتبار کلان برای توسعه، میزان عقب ماندگی شهرستان های مختلف استان بسیار زیاد است و انتظار داریم اعتبار بسیار بیشتری در اختیار استان کم برخوردار آذربایجان غربی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در شاخص های توسعه ای از جمله سرانه درآمد، بهداشت، تعداد کلاس ها، تراکم کلاسی و برخورداری از زیرساخت های روستایی با مشکل مواجه است و باید برای بهبود این موارد همه مسئولان استانی و کشوری اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم تصویب منطق ویژه اقتصادی خوی اظهار کرد: این شهرستان با وجود جاذبه های زیاد، به لحاظ وجود مشکلات در حوزه آب با محدودیت کشاورزی روبروست و باید زمینه توسعه صنعتی و تجاری خوی را فراهم کرد.
وی بیان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی با توجه به برخورداری خوی از مرز رسمی زمینی و ریلی، فرودگاه و منابع قابل توجه اقتصادی نظیر شهرک تصویب شده مبل و کانی های غیرفلزی در این شهرستان یک ضرورت به شمار می رود.
در این جلسه در خصوص ردیف های اعتباری ویژه اختصاصی در قالب اعتبار توازن منطقه ای به هر یک از شهرستان ها و حوزه های مختلف آب، بهداشت، آموزش، کشاورزی و راه بحث و بررسی و ردیف های پیش بینی شده توسط سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید.

902/900

کد خبر: 835882

وب گردی

وب گردی