آمانو: ایران در حال انجام تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای که خطاب به شورای حکام این نهاد بین‌المللی صادر کرد، تصریح کرده که ایران در حال انجام تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق هسته‌ای وین است.

به گزارش ایسکانیوز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای که خطاب به شورای حکام این نهاد بین‌المللی صادر کرد، تصریح کرده که ایران در حال انجام تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق هسته‌ای وین است.

او در وین گفت: «گزارشم درباره راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران در موضوع قطعنامه 2231(2015) شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای راستی آزمایی و نظارت را که آژانس در ماه‌های اخیر انجام داده، را در برمی‌گیرد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: «آژانس در حال راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط به هسته‌ای ایران ذیل برجام از زمان روز اجرای آن از ژانویه 2016 بوده است».

آمانو تصریح کرد: «ما این نقش را منطبق بر مدالیته شرح داده شده در برجام و همچنین طبق رویه‌های مربوط به امور پادمان آژانس و به روشی بیطرفانه و عینی انجام می‌دهیم. تعهدات مرتبط به هسته‌ای ایران ذیل برجام، در حال اجرا شدن است».

وی در ادامه گفت: «آژانس به راستی آزمایی درباره عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران طبق توافقنامه پادمان ادامه می‌دهد. بررسی‌ها و ارزیابی‌ها درباره عدم وجود مواد اتمی و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران، همچنان ادامه دارد».

آمانو در پایان افزود: «ما به اجرای پروتکل الحاقی در ایران که شامل انجام دسترسی‌های مکمل به سایت‌ها و دیگر اماکن است، ادامه خواهیم داد؛ کاری که در مورد دیگر کشورهایی عضو پروتکل الحاقی انجام می‌شود».

منبع: فارس

302

کد خبر: 835896

وب گردی

وب گردی