دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران

دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی روزهای پانزدهم تا هفدهم شهریورماه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکترحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در مراسم افتتاحیه این گردهمایی با اشاره به اهمیت و راز ماندگاری زبان فارسی در طول تاریخ و اهمیت گسترش این زبان در جهان، گفت: نقش زبان فارسی در انتقال اندیشه ها از محورهای مهم برگزاری دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی ایران است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم افزود: زبان فارسی در مقابل حمله های اقوام مختلف مقاومت کرد اما در این دوره با وجود هجوم تکنولوژی و مدرنیسم، حفظ زبان فارسی سخت تر است و از وظایف انجمن ترویج، وزارت علوم و استادان است که در حفظ این میراث ماندگارکوشا باشند.

آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادب فارسی، گفت‌وگو و تبادل نظر در عرصه‌های گوناگون زبان و ادب فارسی، ترغیب پژوهشگران جوان به ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های فرهنگی، علمی و ادبی و تأکید بر تقویت زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم و اثرگذار در وحدت ملی و یکپارچگی ایران ازدیگر اهداف این گردهمایی بین‌المللی است.

کد خبر: 835940

وب گردی

وب گردی