آغاز  ساخت بزرگترین پارک آبی جنوب کشور در شیراز

با حضور فرماندار شیراز ساخت بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جنوب کشور در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که امروز برگزار شد، فرماندار شیراز با قدردانی از سرمایه‌گذاران و تمام افرادی که در شروع این پروژه همکاری داشتند اظهار داشت: ساخت پارک آبی یک از ضرورت‌های مهم برای ورزش و غنی‌سازی اوقات فراغت مردم شیراز بود.

حیدر عالیشوندی با تبریک ساخت بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جنوب کشور به مردم این منطقه تصریح کرد: امیدواریم این طرح در کمترین زمان ممکن افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

خدابخش شهبازی مالک پروژه نیز اظهار داشت: پارک آبی نوژان مروارید شیراز با مشارکت شرکت ایرانی - ایتالیایی جاده ابریشم یونا در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع ، زیر بنای 79 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان در حوزه شهرداری منطقه 2 شیراز و یکی از مناطق محروم شیراز ساخته می‌شود.

شهبازی افزود: این پروژه به صورت دو سالن سرپوشیده مجزا برای آقایان و بانوان ساخته شده و دارای امکاناتی از جمله پارکینگ دو طبقه، سرسره‌های مدرن و هیجان انگیز، استخر موج، پارک کودک، سونای خشک و بخار،جکوزی، حمام سنتی ،غار نمک، سالن ماساژ پیشرفته، رودخانه متلاطم، آب‌درمانی، رستوران و کافی شاپ است.

وی گفت: در کنار این پروژه ورزشی و تفریحی ، پروژه مسکونی نیز در زمینی به مساحت 19 هزار و 150 متر مربع و زیربنای 54 هزار متر مربع در دست ساخت است.

شهبازی گفت: این پروژه مسکونی در دو طبقه زیر زمین برای پارکینگ و انباری و هفت طبقه لابی و مسکونی با 372 واحد مسکونی، سالن چند منظوره، نماز خانه و نگهبانی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: از یک سال گذشته تا کنون با همکاری و نظر مثبت مسئولان شیراز همچون فرماندار، شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و شهردار منطقه دو ، زمین این پروژه خریداری و مقدمات کار همچون تهیه مجوز های لازم ، آزمایش خاک و خاک‌برداری با حضور مشاورین توانمند انجام شده و هم اکنون ساخت این پروژه به صورت رسمی آغاز شده است.
شهبازی گفت: ساخت پارک آبی در این منطقه از شیراز با با توجه به مشارکت سرمایه‌گذار خارجی، علاوه بر ایجاد فضای مناسب ورزشی برای همشهریان و هم استانی‌ها، سبب توسعه فعالیت‌های گردشگری، اقتصادی و ایجاد اشتغال برای همشهریان در شهر شیراز نیز می‌شود.

تاجری از شرکت ایرانی – ایتالیایی جاده ابریشم یونا به عنوان سرمایه‌گذار خارجی این پروژه نیز اظهار داشت:با توجه به امنیت ایجاد شده در فضای اقتصادی ایران ، شرکت ایتالیایی جاده ابریشم یونا آمادگی خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کرد .

وی افزود: شرکت‌های ایتالیایی در ساخت پروژه های بزرگ تفریحی در سراسر دنیا فعالیت دارند و آمادگی همکاری در ساخت پروژه‌های مختلف در سراسر ایران و شهر شیراز نیز هستند.

شهردار منطقه 2 شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های مختلف شهری نیازمند همراهی با سرمایه‌گذاران و تسهیل مقدمات فعالیت آنها است و ما از مشارکت اینگونه شرکت‌ها در پروژه های خود استقبال می‌کنیم.

اکبری افزود: ایجاد یک مرکز فرهنگی ، تفریحی خوب یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه با جمعیتی حدود 200 هزار نفر بود که هم اکنون ساخت آن آغاز شده و در آینده نزدیک افتتاح و آماده بهره‌برداری و استفاده مردم منطقه و سایر هم شهریها و هم استانی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به محل ساخت این پروژه در بلوار احمدابن موسی (ع) ، ابتدای بلوار ماذون قشقایی گفت: جمعیت زیادی در مناطق اطراف این پروژه از امکانات آن استفاده می‌کنند و دسترسی سایر همشهریان و هم استانی‌ها نیز با توجه به بلوارها منتهی به این پروژه و وجود پایانه‌های مسافربری در اطراف آن آسان می‌شود.

تسنیم

902/900

کد خبر: 835982

وب گردی

وب گردی