تدابیر تسلا برای فرار از طوفان ایرما

هنگامی که منطقه فلوریدا تحت تاثیر طوفان ایرما قرار گرفت، تسلا مدل گسترده ای از بروزرسانی را به روش OTA برای صاحبان مدل های S, X فرستاد تا راحت تر از طوفان فرار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ واژه OTA مخفف عبارت Over The Air بوده و به روشی از بروزرسانی گفته می‌شود که به طور مستقیم و از طریق ارتباط بی‌سیم توسط کمپانی منبع ارائه شده است؛ هر کاربری بدون نیاز به استفاده از هیچ نوع لوازم جانبی خاصی قادر به استفاده از آن خواهد بود.

این بروز رسانی برای صاحبان مدل های S, X با ذخیره باتری 60 کیلو وات ساعت فرستاده شد که به سرعت، قفل میزان 15کیلووات بر ساعت اضافی که نرم افزار مسدود کرده بود را باز کرد و این امر موجب افزایش چشمگیر سرعت مدل S از 210 مایل (60کیلووات) به 249 مایل رسید.

تسلا اعلام کرد که محدوده گسترش برورسانی تا 16 سپتامبر ادامه خواهد داشت و هزینه ی آن 2،000 دلار است که بر اساس گزارش ها، این کمپانی تصمیم دارد بروزرسانی را تنها با یک درخواست به مناطق تحت تاثیر طوفان بفرستد.

بروز رسانی های نرم افزاری در صنعت خودروسازی در چنین وسعتی، کاملا جدید هستند و کمپانی تسلا را می توان یکی از پیشتازان چنین امری دانست.

سال گذشته بود که شرکت تسلا از آپدیت سیستم "اتوپایلوت" (Autopilot) خودروهای این کمپانی خبر داد.

سیستم اتوپایلوت شامل حسگرهای مختلفی است که دور خودرو تعبیه شده و در زمان نزدیک شدن خودرو به موانع مختلف هشدار می دهد و از بروز تصادف جلوگیری می‌کند.

اغلب فناوری‌ها به صورت دوره‌ای بروزرسانی می‌شوند و سیستم اتوپایلوت کمپانی تسلا نیز از این قاعده مستثنی نیست، به همین دلیل این کمپانی طی برنامه OTA در حال بروزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید به این سیستم است.

منبع: insideevs.com

مترجم: گلاره خادم وصال

401

کد خبر: 836008

وب گردی

وب گردی