حسینی : شخصیت کارتونی جذاب برای نوشت افزار کودکان نداریم/ تولید کننده داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد

مدیرعامل مجمع نوشت ‌افزار ایرانی اسلامی گفت: برای تولید نوشت افزار داخلی نیازمند خلق کاراکترهای جذاب انیمیشن برای کودکان هستیم.

سید سعید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره چالش های تولید نوشت افزار داخلی، بیان کرد: برای جذابیت نوشت افزار ایرانی در حوزه شخصیت سازی، باید ورود کنیم.

وی با بیان اینکه شخصیت کارتونی جذاب برای کودکان نداریم، افزود: خیلی از تولید کنندگان داوطلب ورود به بازار محصولات داخلی هستند و برای بازار فروش نیاز به تولید شخصیت های تازه در حوزه انیمیشن هستیم.

حسینی با بیان اینکه در بخش واردات و تولید چیزی به اسم نظارت نداریم، اظهار کرد: یک تولید کننده داخلی نوشت افزار، توان رقابت با محصولات خارجی با تصاویر کاراکترهای خارجی با پشتوانه انیمشین های چند صد میلیون دلاری را ندارد.

وی گفت: واردات کالاهای داخلی نیاز به اخذ مجوز دارد و این پارامترها، فضای واردات را سخت می کند. در حال حاضر نوشت افزار خارجی با هر رنج قیمتی وارد کشور می شود و محصولات داخلی قادر به رقابت با این کالاها نیست و در این مقطع لازم است که بحث استاندارد کالا ورود کند. زیرا بعضی از محصولات به لحاظ سلامت بهداشت و کیفیت پایین برای کودکان خطرساز هستند.

حسینی اظهار کرد: در بحث نوشت افزار داخلی به غیر از افزایش تعداد تولید کنندکان در هر سال، درصدد برنامه ریزی اختصاص بازار مصرف به تولیدات داخلی در چند سال آینده هستیم.

وی درباره جشنواره نوشت افزار ایرانی توضیح داد: اصل کار این جشنواره به صورت مردمی و خودجوش بوده و تاکنون بیشترین حمایت را در بخش اطلاع رسانی از سوی رسانه ها داشته ایم. البته در حوزه تولید، توزیع و واردات نیازمند حمایت از سوی دولت هستیم.

مدیرعامل مجمع نوشت ‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه به دنبال توزیع نوشت افزار داخلی در کل کشور هستیم گفت: در تلاش هستیم این نمایشگاه را در همه استان ها برپا کنیم و خوشبختانه در حدود هزار فروشگاه در سطح کشور مملو از محصولات داخلی نوشت افزار ایرانی است. البته تولیدات ما نوپاست و به همان نسبت نتوانسته است فراگیر شود تولیدی بین 5 تا 10 درصد داریم و به همین نسبت در بازار داخلی وجود دارد و با آن نسبت باید کاری کنیم که در هر استان مردم بتوانند از طریق فروشگاه های اینترنتی بتوانند این محصولات را تهیه کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه همه محصولات عرضه شده تولید داخلی و با طرح های ملی است. امسال شاهد رشد روزافزون تولید کنندگان هستیم و بیش از 60 تولید کننده در نمایشگاه حضور دارند. سه هزار محصول متنوع برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه می شود. بعضی از برندها مثل مجموعه کارتونی پویا، اتل متل و بچه های ساحتمان گل ها و کاراکتر پیم و پم در نمایشگاه رونمایی می شود.

براساس این گزارش پنجمین دوره نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت از 14 تا 31 شهریورماه از ساعت 10 صبح تا 22 برای بازدیدکنندگان دایراست. در این نمایشگاه از تولیدات داخلی با تصاویر قهرمانان ملی، شخصیت های کارتونی ایرانی و شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شده است. همچنین مراسم رونمایی از نوشت افزار داخلی با تصویر شهید حجی و برپایی کارگاه های آموزشی پیرامون کاراکترها و بخش نوشت افزار از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

502

کد خبر: 836031

وب گردی

وب گردی