دولت کشورهای اسلامی را برای حمایت از مسلمانان میانمار بسیج کند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه قتل عام گسترده مردم میانمار همه انسان‌های منصف و حق‌جوی جهان را شوکه کرده است، گفت: دولت باید کشورهای اسلامی را به یک حرکت جمعی در حمایت از مسلمانان میانمار بسیج کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار گفت: این قتل عام گسترده در قرن 21، در روز روشن و در مقابل چشمان مردم جهان و مجامع بین‌المللی رخ می‌دهد و همه انسان‌های منصف و حق‌جوی جهان را شوکه کرده است.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به چه جرمی باید مسلمانان مظلوم یک کشور که بیش از 8 میلیون نفر هم هستند اینگونه قتل عام شده و خانه‌هایشان به آتش کشیده شود؟ آواره شوند و کودکان آنها به خاک و خون کشیده شوند؟ واقعا تعجب می‌کنیم که چطور ممکن است در قرن 21 در جهان چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی تصریح کرد: از آن طرف مجامع بین‌المللی که باید مدافع و محافظ حقوق بشر باشند فقط نظاره‌گر شده‌اند و بدون هیچ اظهارنظر، دخالت و واکنشی اینگونه ناظر و شاهد ظلم بزرگ تاریخی هستند. مجامع بین‌المللی در این رابطه وظیفه دارند که به شدت با دولت میانمار برخورد کنند.

کلانتری یادآور شد: مدعیان حقوق بشر و آنهایی که دائما علیه جمهوری اسلامی ایران موضع می‌گیرند و به طور مثال به خاطر برخورد با یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر سر و صدا راه می‌اندازند چرا در مقابل این قتل عام گسترده کلا سکوت اختیار کرده‌اند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامیدر گفتگو با فارس تاکید کرد: کشورهای اسلامی قدرت بزرگی دارند و می‌توانند نقش‌آفرینی کنند ولی متاسفانه دولت‌های آنها هم متاسفانه درگیر یک سکوت مزمن و مضر شده‌اند. اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان یک اقدام محدود هم انجام دهند اینگونه شاهد نسل‌کشی گسترده نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: از دولت جمهوری اسلامی ایران هم انتظار است تلاش کنند تا کشورهای اسلامی به یک حرکت جمعی در حمایت از مسلمانان میانمار بسیج شوند. از طرفی هم باید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان و آوارگان میانمار فکری شود.

کد خبر: 836043

وب گردی

وب گردی