برگزاری همایش مداحان و هیئات‌ مذهبی استان قم با حضور  آیت‌الله مکارم شیرازی

همایش مداحان و هیئات‌ ‌مذهبی استان قم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، همایش مداحان و هیئات‌ مذهبی استان قم شامگاه دوشنبه با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در مسجد مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این همایش، مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: باید هیئت‌های مذهبی مراقبت کنند که سبب ناراحتی و آزار همسایگان و مجاوران خود نشود که این نیز ازجمله آفت‌های عرصه مداحی در کشور است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: باید از تمامی اموری که سبب وهن اهل‌بیت(ع) می‌شود پرهیز شود که در این زمینه متأسفانه اشعار فراوانی نیز وجود دارد.

در این همایش، مسئول سازمان بسیج مداحان استان قم با اشاره به برنامه‌های بسیج مداحان اظهار داشت : کلاس‌های آموزش مداحی برای مقاطع سنی مختلف در بین برادران و خواهران در قالب این سازمان برگزارشده است.

سید رضا جدا افزود: کلاس‌های نوگلان عرصه مداحی در بین نوجوانان سنین 6 تا 14 سال در مدت 14 ماه در سال گذشته برگزار شد که امروز این افراد در این زمینه بسیار خبره و مسلط شده‌اند.

وی ادامه داد: کلاس آموزش مداحی و با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر اقدامات مهم سازمان بسیج مداحان استان قم در سال اخیر بوده است.

همزمان با این همایش جمعی از مداحان و شاعران اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرای خاندان عصمت و طهارت پرداختند و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از جمعی از پیر غلامان امام حسین(ع) تجلیل به عمل آمد.

901

کد خبر: 836066

وب گردی

وب گردی