صرفه‌جویی ۳.۵ میلیارد لیتری در مصرف گازوئیل

مدیر طرح جامع هوشمند سوخت گفت: در مدت ۲۲ ماه از اجرای طرح جامع پیمایش ۳.۵ میلیارد لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌اکبر نژادعلی مدیر طرح جامع هوشمند سوخت، با اشاره به اجرای طرح جامع پیمایش گفت: حدود 830 هزار خودروی گازوئیلی در کشور وجود دارد که نیمی از این خودروها در حمل‌ونقل درون‌شهری فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه 356 هزار خودرو وابسته به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت:‌ اگر از 830 هزار خودرو این تعداد را کم کنیم، تعداد خودروهای موجود در حمل‌ونقل درون‌شهری به‌دست می‌آید.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته و به طور دقیق از بهمن‌ماه ساماندهی خودروهای نفت و گازسوز درون‌شهری توسط شهرداری و از طریق ثبت‌نام در یک وب‌سایت آغاز شد، تصریح کرد: مالکان خودروهای گازوئیلی با ورود به این وب‌سایت و ثبت‌نام می‌توانند از این به بعد سهمیه خودروی خود را بر اساس پیمایش دریافت کنند.

نژادعلی با اشاره به اینکه تا هفته گذشته 350 هزار خودرو در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌ البته هنوز راستی‌آزمایی صورت نگرفته و اگر خودروهای گازوئیلی در این سامانه ثبت‌نام نکنند، از ارائه سوخت به آنها معذوریم.

او با اشاره به اینکه قبل از آغاز طرح پیمایش در مهرماه 94 به طور میانگین روزانه 50 لیتر گازوئیل در این بخش مصرف می‌شد، تصریح کرد: در تیرماه سال جاری مصرف نفت گاز 7 میلیون لیتر کاهش پیدا کرد و به 43.5 میلیون لیتر رسید.

مدیر طرح جامع هوشمند سوخت با اشاره به اینکه در دوره 22 ماهه اجرای این طرح 3.5 میلیارد لیتر صرفه‌جویی صورت گرفت، گفت: انتظار ما این است با اجرای صحیح طرح پیمایش بتوانیم از مصرف بی‌رویه گازوئیل جلوگیری کنیم.

این مقام مسوول با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای بهبود این طرح نصب GPS بر روی خودروهای گازوئیلی است گفت:‌در حال حاضر سازمان راهداری و شهرداری‌ها به دنبال اجرای این طرح هستند، هم‌اکنون اتوبوس‌ها به این سامانه متصل هستند و تا GPS بر روی اتوبوس‌ها نصب نشود، پروانه کسب‌وکار به آنها داده نخواهد شد و سوخت اتوبوس عرضه نمی‌شود.

نژادعلی ادامه داد: این طرح در پیمایش درون‌شهری نیز در حال اجراست و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دنبال آن هستند که خودروهای درون‌شهری را نیز به این سامانه مجهز کنند که پس از دریافت GPS و گرفتن باربرگ که همان بارنامه‌های خودروهای برون‌شهری است، سهمیه سوخت به خودروهای درون‌شهری نیز داده خواهد شد و ما می‌توانیم از طریق پیمایش و GPS و باربرگ‌ها مسافت طی‌شده توسط خودروها را ارزیابی کرده و سوخت را بر اساس مسافت طی‌شده واقعی به آنها تحویل دهیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 836111

وب گردی

وب گردی