شروط جدید برای واردات خودرو / تولید پیش شرط واردات

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو با اشاره به تغییر در شیوه واردات خودرو به کشور گفت: با توجه به حمایت از تولید داخل و کاهش مصرف‌گرایی، خودروهایی اجازه ورود به کشور را پیدا می‌کنند که در کنار نمایندگی رسمی در ایران خودرو تولید کنند.

محمدرضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به دستورالعمل جدید واردات خودرو و بسته شدن سایت ثبت سفارش در دو ماه اخیر گفت: با توجه به اینکه رویکرد دولت، حمایت از تولید داخل و پرهیز از مصرف‌گرایی خودروهای لوکس است، تصمیم بر این شده که ضوابط واردات خودرو تغییر کند.

او افزود: بر این اساس خودروهایی امکان ورود به کشور را پیدا می‌کنند که بخشی از آن‌ها نیز در کشور تولید شود. به عنوان مثال: شرکت رنو اگر سالانه 100هزار خودرو تولید کند می‌تواند 50هزار خودرو وارد کند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: این تصمیم در راستای حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات است که امیدواریم با این تصمیم سایر خودروسازان دنیا به حضور در ایران و تولید راغب شوند.

نجفی منش با تاکید بر اینکه بازار ایران بازار جذابی برای خودروسازان بزرگ دنیا است، گفت: نظر شخص من این است که خودروهایی که برای تولید در ایران پیشقدم نمی‌شوند با تعرفه بالاتر به کشور وارد شوند.

او افزود: در کنار تولید در کشور داشتن نمایندگی رسمی نیز یکی از شرایط واردات خودرو است.

او در پاسخ به این سوال که با این بخشنامه قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا نمی‌کند گفت: رویکرد دولت حمایت از تولید داخل و کاهش مصرف‌گرایی است و در صورت ابلاغ این بخشنامه امیدواریم خودروسازان مطرح برای سرمایه‌گذاری در ایران پیشقدم شوند.

400

کد خبر: 836117

وب گردی

وب گردی