آمریکا از اعمال تحریم های جدید بر کره شمالی استقبال می کند

ظاهرا تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه کره شمالی به مذاق آمریکایی ها نیز خوش آمده است.

یه گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد با توافق بر سر اعمال تحریم های جدید علیه کشور کره شمالی فشارها را جهت توقف برنامه هسته ای این کشور می تواند کره شمالی را درگیر مشکلات و سختی های فراوانی کند. موضوعی که موجب خشنودی آمریکا و دو کشوری که کره شمالی تهدید بزرگی برای آن ها به شمار می رود،یعنی ژاپن و کره جنوبی شده است. پس از توافقات انجام شده بین آمریکا و کره جنوبی بر سر پروژه پیونگ یانگ و تصمیم کره جنوبی مبنی بر افزایش بودجه دفاعی خود ، جهت فعالیت های موشکی آمریکا در این کشور برای انداختن ترس در رهبر کره شمالی، حالا این دومین خبر خوب برای دو کشور کره جنوبی و ژاپن است که با تهدید های فراوانی از سوی کره شمالی مواجه شده اند ، می باشد.

دولت آمریکا حالا برای دشوارتر کردن شرایط کره شمالی قصد دارد چین را نیز به جمع شرکای خود جهت حمایت از پروژه پیونگ یانگ اضافه کند و توجه این کشور را نیز به این موضوع جلب کند. آن ها همچنین می خواهند روسیه را به علت قدرت آن ها در وتو وارد ماجرا کنند. دو کشوری که در رای گیری بر سر اعمال تحریم های بیشتر بر روی کره شمالی نیز موافق این اتفاق بودند.

نیکی هیلی،سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در این باره گفت: "قطعا آمریکا از اعمال تحریم های بیشتر بر علیه کره شمالی لذت نمی برد؛ما به دنبال جنگ نیستیم. رژیم کره شمالی هر روز بیش از دیروز دست به کار های تنش آمیز می زند و حالا هیچ راهی برای بازگشت باقی نگذاشته است. اگر کره شمالی فعالیت های هسته ای خودش را متوقف کند، می تواند در آینده اوضاع بهتری داشته باشد. در غیر این صورت و با ادامه راه خطرناکی که در پیش گرفته اند ،ما نیز فشار های خود را روز به روز بیشتر می کنیم."

بر اساس متن تحریم های جدید اعمال شده علیه کره شمالی، کشور های عضو سازمان ملل متحد موظف به توقف واردات پارچه از این کشور می باشند. پارچه پس از زغال سنگ دومین کالای صادراتی پر درآمد کره شمالی است که در سال 2016 به تنهایی باعث تزریق 752 میلیون دلار سرمایه به این کشور شد؛نکته جالب این جاست که 80 درصد این مقدار پول توسط چین به کره شمالی پرداخت شده بود!

هیلی در ادامه گفت: "علاوه بر این موضوع این تحریم ها موجب بیکار شدن 93000 شهروند کره شمالی می شود که نتیجه آن افزایش مقدار مالیات در این کشور است."

باید دید واکنش کره شمالی در آینده به این موضوع چه خواهد بود؟

کد خبر: 836128

وب گردی

وب گردی