استاد فرشچیان چراغ گویا را بر می ‌افروزد

گالری خانه فرهنگ و هنر گویا با حضور استاد محمود فرشچیان و همراه با نمایش آثار هنرمندان مطرح حوزه تجسمی کشور افتتاح می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه‌ فرهنگ و هنر گویا، این خانه که تا پیش از این با انتشار کتاب ‌های فاخر سبک و سیاق فعالیت خود را در عرصه نشر در معرض دید و قضاوت مخاطبان قرار داده بود، پس از یک دوره بازسازی، به مجموعه ناشران گالری‌ دار خیابان کریمخان تهران بازگشت.

آیین گشایش این گالری با حضور استاد محمود فرشچیان، روز جمعه 24 شهریورماه برگزار خواهد شد و در اولین دوره فعالیت کاری خود آثاری از محمود فرشچیان، حسین محجوبی، فخرالدین فخرالدینی،‌ عباس جمال‌پور، ناصر اویسی، ایران درودی، علی‌اکبر صادقی، عنایت‌اله نظری‌نوری، غلامحسین امیرخانی، حسین الهی‌قمشه‌ای، آیدین آغداشلو، کامبیز درم‌بخش،‌ طاها بهبهانی، جلیل رسولی، یداله کابلی‌خونساری، حجت شکیبا، محمدباقر آقامیری، افشین بختیار، ‌فرح اصولی، رسول مرادی، جواد بختیاری، امیراحمدفلسفی، الهه خاتمی، علی شیرازی و اسرافیل شیرچی به نمایش می ‌گذارد.

خانه فرهنگ و هنر گویا فعالیت خود را از سال 1360 با چاپ کتاب های تاریخی، ادبی و زبان های خارجی در حوزه نشر آغاز کرد و از سال 1370 فعالیتش را بر چاپ کتاب‌های نفیس هنری در حوزه های ایرانشناسی، شعر، خوشنویسی، نقاشی و نگارگری متمرکز کرد.

این مرکز فرهنگی هنری به خاطر فعالیت ‌هایش از سال 83 تا 85 موفق به کسب رتبه نخست جشنواره صنعت چاپ شد.

گالری مجموعه فرهنگی هنری گویا با مدیریت مونا میرباقری در خیابان کریمخان زند، روبروی ایرانشهر شماره‌ 91 واقع است.

503

کد خبر: 836136

وب گردی

وب گردی