کشته شدن 18 سرباز مصری در کمین نیروهای داعش

شامگاه روز دوشنبه نیروهای داعش در صحرای سینای مصر با حمله به یک کاروان نظامی مصر 18 سرباز مصری را به قتل رساند. این حملات همچنین باعث زخمی شدن هفت سرباز مصری نیز شده است.

حملات شامگاه روز دوشنبه مرگبارترین حمله به نیروهای امنیتی این کشور پس از حملات ماه ژوئیه است. حملاتی که داعش در آن 23 سرباز مصری را در رفح کشت.

مقامات ارتش و پلیس مصر اعلام کرده­ اند نیروهای داعش در این عملیات از بمب­ های کنار جاده و آتش سنگین استفاده کرده­ اند. آنان چهار خودرو زرهی نیروهای مصر را نابود کرده و همچنین کلیه ا دوات ارتباطی این نیروها و یک کامیون نظامی را به غنیمت برده ­اند.

تاکنون نیروهای امنیتی مصر جزئیات کاملی از این عملیات ارائه نداده ­اند. براساس گزارش ­ها آنان هنوز مجاز به اظهار نظر درباره جزئیات این حادثه نیستند اما داعش در وب سایت رسمی خود مسولیت انجام این عملیات را در صحرای سینا به عهده گرفت.

این حملات در سی کیلومتری غرب منطقه العریش در شمال سینا صورت گرفته است. این منطقه در طی سال­ های گذشته مرکز حضور گروه ­های شورشی بوده و اکنون این منطقه به مرکزی برای فعالیت­ های داعش بدل شده است.

وزارت کشور مصر نیز در بیانیه ­ای کوتاه و بدون ذکر جزئیات، تنها وقوع حمله در صحرای سینا را مورد تائید قرار داد. در این گزارش اشاره­ ای به میزان تلفات نیروهای مصری نشده است. دفتر نخست وزیر مصر نیز این حمله را حادثه­ ای خائنانه خواند.

شریف اسماعیل نخست وزیر مصر در این بیانیه از عزم جدی دولت برای مقابله با این گونه اقدامات که امنیت شهروندان مصری را به مخاطره انداخته است، خبر داد.

این حملات یک روز پس از دستگیری یک هسته مسلح در قاهره صورت گرفت. مقامات پلیس روز یکشنبه از دستگیری یک هسته مسلح در پایتخت این کشور خبر دادند. آنان بدون ذکر جزئیات تنها به این امر بسنده کردند که افراد دستگیر شده از شمال مصر بوده ­اند.

العریش مرکز استان شمالی سینا در ماه­ های اخیر مرکز درگیری­ های عمده و سنگینی در میان نیروهای ارتش این کشور و تروریست­ های وابسته به داعش بوده است.

کد خبر: 836152

وب گردی

وب گردی