کنسرتی به نفع بیماران ام اس در تالار وحدت

سومین کنسرت اینتر ارکستر تهران در سال 96 به نفع بیماران ام اس در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، تالار وحدت در شنبه شب 25 شهریور ، ساعت 21:30 میزبان «رویداد شنیداری 3»، سومین کنسرت اینترارکستر تهران در سال 96 به رهبری نادر مشایخی خواهد بود.

این برنامه شامل قطعاتی از موسیقی باروک و موسیقی معاصر خواهد بود.

آثاری از یوهان سباستین باخ، با همراهی گروه کر اینتر ارکستر به رهبری هامون هاشمی، قطعاتی از ژان باتیست لولی آهنگساز قرن هفدهم فرانسوی، در ترکیب سازهای ایرانی و سمفونیک، قطعه ای از جرج فردریک هندل، و قطعاتی از آروو پرت، و نادر مشایخی رپرتوار کنسرت شنبه شب را تشکیل می دهند.

یکی از بخشهای برنامه قطعات بریکولاژ از نادر مشایخی است که این بار با متنی از «مرحوم» اجرا می شود. بریکولاژ فرمی است که بصورت ارکسترال و در لحظه به وجود می آید.

نادر مشایخی که خود بیش از سی سال با بیماری ام اس دست به گریبان است، درباره برگزاری این برنامه می گوید: «ما میخواهیم به کسانی که دچار این بیماری هستند نشان دهیم که با وجود ام اس هم می شود زندگی کرد، با وجود ام اس هم می توان خوشبخت بود. برخلاف برنامه های معمول از این دست که تلاش می کنند برای ساعاتی افراد را سرگرم کنند تا سختی های زندگی را فراموش کنند، ما در این برنامه قصد داریم چیزی به شنونده بدهیم که با خود به همراه ببرد.

اینتر ارکستر تهران یک ارکستر خصوصی و مستقل به رهبری نادر مشایخی و مدیریت وحید افتخار حسینی است که در آبان ماه 95 بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این ارکستر تا کنون فعالیت های مختلفی از جمله کنسرت و پرفورمنس برگزار کرده و تلاش دارد عادات شنیداری مختلف را در کنار هم قرار دهد و تجربه های شنیداری جدیدی را بیافریند.

503

کد خبر: 836153

وب گردی

وب گردی