ارزانی با حذف قیمت از روی کالا

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و صنایع غذایی اتاق تهران، با اشاره به انتقادهای انجام شده بر حذف قیمت از روی کالاهای خاص گفت :با حذف قیمت شاهد ارزانی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کاوه زرگران رییس کمیسیون کشاورزی،آب و صنایع غذایی اتاق تهران صبح امروز در سی امین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر حذف قیمت از روی برخی کالاهای خاص از درب کارخانه گفت:در چند روز اخیر انتقادهایی به این مصوبه شد و این طرح زیر سوال رفت.


او افزود :این در حالی است که هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و تنها قیمت بر روی کالا که در کارخانه درج می‌شد این بار توسط واحد های صنفی با دستورالعمل وزارت صنعت درج می‌شود.

زرگران تصریح کرد: وقتی قیمت در کارخانه درج می‌شود سود عمده فروشی و خرده فروشی یکسان می‌شود اما فروشگاه های زنجیره ای با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد به فروش می‌رسانند.


او افزود: این در حالی است که با اجرای ابلاغیه دو وزیر نه تنها گرانی در گروه‌های مختلف کالایی صورت نمی‌گیرد، بلکه منجر به ارزان‌تر شدن کالاها هم می‌شود؛ ضمن این که تفاوت قیمت کالا از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، باید ۱۵ درصد باشد، اما هم اکنون تفاوت قیمت ۴۰ درصد است که با اجرای ابلاغیه حذف قیمت توسط تولیدکنندگان کالا با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گفته زرگران، ابلاغیه شهرداری تهران در مورد عدم امکان توزیع کالا در هفته ابتدای مهرماه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح توسط ماشین‌های بزرگ حمل بار، اگرچه در راستای کاهش ترافیک صورت گرفته، اما باید توجه داشت که حجم بزرگی از شرکت‌های توزیعی محصولاتی با فسادپذیری بالا دارند که با عدم امکان توزیع در ساعات ابتدایی روز قطعاً دچار زیان می‌شوند، بنابراین اتاق تهران باید در این زمینه با شهرداری تهران رایزنی‌هایی انجام دهد.


402

کد خبر: 836164

وب گردی

وب گردی