نوبخت : احزاب مخالف دولت حق سیاسی و شهروندی دارند

سخنگوی دولت تاکید کرد :احزاب سیاسی موافق و مخالف حق سیاسی و شهروندی دارند که رسما فعالیت کنند و از همین رو ی دولت نیززمینه را برای حضور آن ها ایجاد می کند.

محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایسکانیوز مبنی بر این که دولت در 4سال پیش رو چه سیاستی را در قبال احزابی که دولت را همراهی کردند و همچنین منتقدان خود خواهد داشت گفت: دولت در چهار چوب حقوق شهروندی که رسما آن را اعلام کرد و به آن پایبند است نسبت به احزاب که قاطعانه می توانیم آن ها را ابزارهای لازم برای مردم سالاری بدانیم دولت توجه ویژه ای به احزاب خواهد داشت.
وی ادامه داد: تعداد احزاب و تشکل ها در دولت دوازدهم به صورت چشمگیری افزایش داشته است و این کار برای دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت : طبیعتا احزاب سیاسی موافق و مخالف حق سیاسی و شهروندی دارند که رسما فعالیت کنند و ازهمین روی دولت نیززمینه را برای حضور آن ها ایجاد می کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه با توجه به تخلفاتی که توسط برخی از مدیران دولتی و استانداران و فرمانداران در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت خط قرمزهای دولت برای انتصاب استانداران جدید چیست اظهار داشت: در این مود بحث جدی در دولت صورت گرفته است چون بر اساس مطالبی که گفته شد آن ها در آن زمان وظایف قانونی خودشان را داشتند انجام می دادند.
وی خاطرنشان کرد : اگر استانداری در جمعی حاضر شود و از کارهای دولت نه فقط از یک کاندیدای خاص دفاع کند در حوزه مسولیت خود کاری را انجام داده است.
نوبخت در پایان تاکید کرد : طبعا انتظارات مردم از رییس جمهور با توجه به رایی که به دست آورده اند بالا رفته است و به همین جهت رییس جمهور خودشان را پایبند به تعهدات خود می دانند و تلاش کردند کابینه را ترمیم کنند و استانداران را هم در این جهت تغییراتی می دهند.

کد خبر: 836191

وب گردی

وب گردی