افزایش کشف گورهای دسته جمعی در سوریه

بیش از 700 جسد در گورهای دسته جمعی در نزدیکی دیرالزور در سوریه یافت شده است. کمیسیون ویژه به زودی شروع به شناسایی اجساد و بقایای آن خواهد کرد. به نقل از یک منبع محلی ممکن است این اجساد متعلق به افرادی باشد که طی حملات نیرو های ائتلاف آمریکایی کشته شده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اسپوتنیک، گورهای دسته جمعی نزدیک دیرز زور ممکن است شامل قربانیان حملات نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده باشند.

کمیسیون مستقل و قانونی در سوریه برای شناسایی جسدهای گور دسته جمعی در نزدیکی شهر دیرالزور تاسیس شده است.

گورها در ناحیه شعیطات واقع در غرب شهر، در نزدیکی روستای ابوحمام یافت شدند و بر اساس گفته های یک منبع پزشکی این اجساد شامل زنان و کودکان نیز می شدند.

اقدامات لازم برای حفظ بقایای این اجساد انجام شده و انتظار می رود که متخصصان علت مرگ این افراد را تعیین کنند.

منابع محلی اظهار داشتند، شواهد متعددی وجود دارد که حملات هوایی توسط ائتلاف آمریکایی ممکن است منجر به به وجود آمدن این حجم از تلفات غیرنظامیان در این منطقه شده باشد.

علاوه بر این منابع محلی اعلام کردند که در آینده نزدیک احتمالا گورهای دسته جمعی بیشتری در استان دیرالزور یافت شود. در طول دوره درگیری های سوریه، گورهای دسته جمعی زیادی از مناطق تحت کنترل تروریست های داعش کشف شد.

طبق تخمین های کارشناسان، گور کشف شده اخیر برای بیش از یک سال پیش است. تاکنون 40 نفر از 750 بدن شناسایی شده اند. در مجموع 2،000 نفر در حملات هوایی نیروهای ائتلاف و حملات داعش در این منطقه کشته شده اند.

عملیات آزادسازی دیروالزور نشانگر تضعیف شدید نیروهای داعش در عراق و به ویژه سوریه بود . داعش به لحاظ روحی و همچنین توان نظامی دیگر توانایی ایستادگی در مقابل نیروهای دولتی و حفظ توازن نیروهای خود را ندارد. این موضوع در چند ماه گذشته با شکست آنان در موصل و همچنین حمص و رقه به خوبی مشاهده شد. عملیات دیرالزور حلقه دیگری از پایان داعش و اعاده حاکمیت ارتش سوریه بر مناطق شرقی سوریه محسوب می شود که آرزوهای داعش را در این کشور برباد داده است.

کد خبر: 836238

وب گردی

وب گردی