صنعت بحران زده برق سوریه دست به دامن ایران شد/مشارکت ایران در بازسازی و ایجاد نیروگاه‌های برق سوریه

سرپرست وزارت نیرو گفت: کشور و دولت ایران در طول این سال‌ها همواره در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم سوریه باقی ماند و به طور یقین ما در شرایط سخت پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نخواهیم گذاشت.

به‌گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو صبح امروز (سه شنبه) در یک نشست مشترک با زهیر خربوطلی وزیر برق سوریه، اظهار داشت: خوشحالیم این روزها اخبار خوبی از وضعیت سوریه به گوش می‌رسد و تروریست‌ها درحال شکست و نابودی کامل هستند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت دوباره ثبات و امنیت کامل به کشور سوریه باشیم.

او افزود: در طول این سال‌ها همواره کشور و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم سوریه باقی ماند و مطمئناً ما در شرایط سخت پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نخواهیم گذاشت.

محمودی تصریح کرد:به طور یقین ایران به واسطه امکانات بالفعل و بی نظیری که در صنعت آب و برق در اختیار دارد می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در بازسازی سوریه و بازگرداندن نور و روشنایی به خانه‌های مردم مسلمان سوری داشته باشد.

سرپرست وزارت نیرو گفت: همچنین ایران از قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه آموزش نیروی انسانی و متخصص سوریه در زمینه صنعت آب و برق برخوردار است که می‌تواند در تسریع روند بازسازی سازی سوریه به دست خود متخصصین سوری بسیار مؤثر باشد.

او ادامه داد: ظرفیت‌های ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید، توزیع و انتقال برق و تجهیزات نیروگاهی در منطقه بی‌نظیر است، بسیاری از تولیدات ما در این زمینه‌ها قابلیت رقابت با برندهای معتبر جهانی را دارد.

سرپرست وزارت نیرو تاکید کرد: پیام وزارت نیرو بازگرداندن روشنایی و نور به خانه‌های مردم است در حالی که بسیاری از تروریست‌ها و حامیانشان پیامی جز تاریکی و وحشت برای مردم سوریه در چند سال گذشته نداشته‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقنامه‌هایی در حوزه بازسازی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی و البته تولید چند نیروگاه در سوریه امضا شد که می‌تواند به بازگشت سریع سوریه به شرایط عادی و نرمال کمک کند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است هر چه زودتر شاهد بازگشت ثبات، امید و روشنایی در کشور سوریه باشیم، مردمی که در طول چند سال گذشته همواره با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

402

کد خبر: 836249

وب گردی

وب گردی