« رویاهای دم صبح »در جشنواره برلین نمایش داده می شود

جشنواره فیلم‌های محبوب در برلین از 20 سپتامبر آغاز می‌شود و در این میان فیلم« رویاهای دم صبح» اثر مهرداد اسکویی 23 سپتامبر درCity Kino Wedding در برلین به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ،دختران نوجوان در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران کنار هم زندگی می‌کنند، آنها جرم‌هایی مانند قتل، دزدی و قاچاق مرتکب شده‌اند، با این همه در زندان، زندگی امنیت شکننده‌ای دارد و آنها کنار هم و دور از خانواده، راهی برای دوستی با هم و سرگرم شدن پیدا کرده‌اند.

خلاصه‌ای از فیلم رویاهای دم صبح اثر مهرداد اسکویی را می‌خواندید که قرار است به زودی در جشنواره فیلم‌های محبوب جهان در برلین به نمایش در آید.

به گزارش سایت جشنواره، اسکویی با همدلی زیاد با این دختران، شخصیت‌های شگفت‌انگیزی را برای فیلمش خلق کرده است. این مستند با وجود سادگی زیاد یک نیروی عاطفی شدید و یک دید غیرمعمول از ایران مدرن ایجاد می کند.

پیش از این نیز در ماه می، این فیلم در شهر برمن نمایش داده شده بود.

فیلم اسکویی تا به حال توانسته جوایز زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کند. جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جوان جشنواره فیلم مستند "زاگرب داکس" درکرواسی، جایزه پار لورنتز از انجمن بین‌المللی مستند (آی دی اِی) در لس آنجلس، جایزه بهترین فیلم بلند مستند دهمین دوره جشنواره سینمایی آسیاپاسیفیک، جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "Move It"، درسدن، جایزه بهترین فیلم با موضوع جوانان و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی "اکس گرواند"، در ویسبادن آلمان، جایزه "اسمارت‌بی" از دهمین دوره جشنواره فیلم لیبرته در بلژیک، جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران جوان در سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های مستقل "اوزنابروک" آلمان و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره فیلم مستند استرالیا "آنتنا" در سیدنی تنها چند نمونه از جوایز بین‌المللی است که به این فیلم اهدا شده است.

503

کد خبر: 836286

وب گردی

وب گردی