کمربند ایمنی در واژگونی های اتوبوس ها ناجی مسافران خواهد بود

کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه کمربند ایمنی در واژگونی های اتوبوس ها ناجی مسافران خواهد بود، تاکید کرد: کمربند ایمنی فرد را در صندلی ثابت نگه داشته و باعث می شود از شدت ضربه و آسیب ها کاسته شود. به عنوان یک کارشناس و مسئول سابق پلیس از هموطنان می خواهم برای ایمنی خودشان از کمربند ایمنی استفاده کنند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک و فرمانده اسبق پلیس راه گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور ما یک فاجعه است.

سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه سامانه حمل و نقل عمومی بار و مسافر کشورمان فاجعه است،گفت: متاسفانه سامانه حمل و نقل عمومی در جاده های کشور ما رها است و هیچ نظارتی روی آنها وجود ندارد. اگرچه مسئولان مدعی هستند که نظارت کافی روی این ناوگان وجود دارد اما در عمل هیچ نظارتی نیست.

وی ادامه داد: تا چه زمانی باید شاهد تصادفات و آمار نگران کننده تلفات ناوگان حمل و نقل عمومی در اخبار باشیم. این اخباری که منتشر می شود تعداد کمی از تصادف اتوبوس های مسافربری است چرا که تصادفات خسارتی و منجر به جرح معمولا اطلاع رسانی نمی شود.

فرمانده اسبق پلیس راه کشور در مورد استفاده از سامانه های کنترلی پلیس مانند" سپهتن" اظهار کرد: این سامانه ها به هیچ وجه جنبه کنترلی ندارند و تنها اطلاعات را در اختیار پلیس قرار می دهند. وقتی ایمنی یک اتوبوس از مبدا کنترل نشود، اعلام سرعت این خودرو در زمان حادثه به چه دردی می خورد. به نظر می رسد باید به جای اقدامات اطلاع رسانی، پلیس کنترلش را روی ناوگان حمل و نقل بین شهری افزایش دهد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در دو حادثه داراب و جاجرود راننده ها به خاطر استفاده از کمربند ایمنی زنده ماندند، اما چرا مسافران از کمربند استفاده نمی کنند، تاکید کرد: به دلیل ارتفاع بلند اتوبوس، کمربندهای ایمنی راننده و مسافران در دید پلیس نیست. در ابتدای مسیر راننده از تمامی مسافران درخواست می کند که کمربند خود را ببندند اما وقتی مسافتی طی می شود، همین راننده به مسافران می گوید کمربند خود را باز کنید و راحت باشید.

وی افزود: تنها در مقابل پلیس راه و گشت های پلیس از مسافران خواسته می شود تا کمربند خود را ببندند.

705

کد خبر: 836300

وب گردی

وب گردی