کاهش سفیدبالک‌ها  تهران طی امسال/ از سموم شیمیایی برای کاهش مگس های سفید استفاده نکرده‌ایم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه سفیدبالک‌ها در شهر تهران امسال کاهش چشمگیری داشته‌اند، گفت: در حال حاضر مناطقی از جمله ۶، ۱۱ و ۱۶ با این موضوع مواجه هستند که مبارزه با آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی مختاری در جریان هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در اقدامات انجام شده شاهد کاهش سفیدبالک‌ها در سال جاری بوده‌ایم که این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما از سموم شیمیایی برای کاهش سفیدبالک‌ها استفاده نکرده‌ایم چرا که این سموم برای انسان و به خصوص کودکان خطرناک بوده و از سموم گیاهی استفاده کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: امسال در 3 منطقه شاهد حضور سفیدبالک‌ها بودیم

امسال در 3 منطقه شاهد حضور سفیدبالک‌ها بودیم

و جمعیت‌شان کاهش پیدا کرده است و باید سایر بخش‌ها برای مبارزه با این موضوع همکاری داشته باشند.

مختاری بیان کرد: خوشبختانه ظرف 2-3 سال گذشته جمعیت سفیدبالک‌ها کاهش پیدا کرده است، در برخی از کشورها مبارزه با سفیدبالک‌ها بالغ بر 5 سال طول کشیده است و چون ما از سموم شیمیایی استفاده نمی‌کنیم، قاعدتا مبارزه با آن زمان بیشتری می‌برد.

وی افزود: در مناطق مرکزی سفیدبالک‌ها هستند و یا از مناطقی از جمله 11، 6، 16 که هم‌اکنون مبارزه با آنها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در چند روز آینده با خنکی هوا شاهد کاهش بیشتری از سفیدبالک‌ها خواهیم بود.

706

کد خبر: 836307

وب گردی

وب گردی