کشتار مسلمانان میانمار با سکوت مدعیان حقوق بشر همراه است

رئیس مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی مشهد گفت: زنان، مردان و کودکان مسلمان میانمار بدون اینکه با کسی درگیر باشند، کشته می‌شوند و این مسئله با سکوت و تشویق سازمان‌های جهانی همراه است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی‌مهر ظهر امروز در مراسم تجمع طلاب جامعه‌المصطفی که در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار برگزار شد، اظهار داشت: کشتار مسلمانان میانمار فراتر از یک درگیری مذهبی است.

وی افزود: یکی از مسائلی که استکبار همواره به دنبال آن بوده، عادی‌سازی ظلم است.

رئیس مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی مشهد خاطرنشان کرد: تشکیل حکومت غاصب صهیونیستی که فاقد جایگاه اجتماعی و سرزمینی است، با آواره کردن ساکنان فلسطین همراه بوده، نمونه بارزی از عادی‌ شدن ظلم در میان سازمان‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: برای همین شاهد آن هستیم که هیچ‌گاه هیچ بیانیه‌ای علیه این رژیم متقلب آدم‌کش صادر نمی‌شود.

مهدوی‌مهر با اشاره به نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی، گفت: سازمان‌های بین‌المللی که پیوسته در مورد وضعیت حقوق بشری ایران سیاه نمایی می‌کنند، هیچ واکنشی به پایمال شدن حقوق انسان‌ها در عربستان سعودی نشان نمی‌دهند که این امر، حکایت از یک استاندارد دوگانه دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر رویکرد سازمان‌های بین‌المللی، شاهد برخوردهای گزینشی آمریکا نیز هستیم، هواپیماها و جنگنده‌های آمریکایی به بهانه هدف قرار دادن مواضع گروهک تروریستی داعش، به مردم عراق و سوریه حمله و برای داعش اسلحه و آذوقه تأمین می‌کنند.

رئیس مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی مشهد اظهار داشت: امروز در یمن که مردم علیه رئیس‌جمهور فاسد خود قیام کردند، توسط عربستان سعودی قتل‌عام می‌شوند، اما صدایی از سازمان‌های بین‌المللی درنمی‌آید و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، حقوق بشر یک ابزار است برای سرکوب کسانی که به دنبال استقلال هستند.

وی تصریح کرد: مسئله میانمار، موضوع دردناکی است که نقض آشکار حقوق بشر است و زنان، مردان و کودکان مسلمان میانمار بدون اینکه با کسی درگیر باشند کشته می‌شوند، این مسئله با سکوت و تشویق سازمان‌های جهانی همراه است و این یعنی حقوق بشر ابزاری در دست نااهلان است.

رئیس مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی مشهد افزود: امروز در دنیا به کسانی جایزه صلح اهدا می‌شود که بیشترین ظلم را به جامعه بشری کرده‌اند که هدف از این موضوع، مشروعیت‌بخشی به ظلم و تجاوز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدوی‌مهر، مشکلات جهان اسلام را ناشی از تفرقه دانست و بیان کرد: مسیحیان هم با ادیان الهی و هم با ادیان غیرالهی متحدند، اما در بین مسلمانان اختلاف بیداد می‌کند، ظلم‌هایی که بر مسلمانان وارد می‌شود، ناشی از همین تفرقه است.

902/900

کد خبر: 836309

وب گردی

وب گردی