بی خانمان های عراقی در رویای یک خواب آرام

داعش،نامی آشنا و قدیمی با ایجاد مشکلاتی ناآشنا و جدید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره،با توجه به اقدامات اخیر داعش و تشدید تشنج ها در عراق،حالا این کشور بیش از 3 میلیون بیخانمان به خود می بیند؛ بی خانمان هایی که داستان های ترسناکی از خشونت و رنجی که طی این مدت متحمل شده اند ، تعریف می کنند.

طی چند سال گذشته ،اخبار مربوط به آوارگان عراقی بازتاب رسانه ای عظیمی در بین رسانه های مطرح جهان داشته است و حالا حقایق جدیدی در این باره برملا شده است. حقایقی که فراتر از مشکلات جوانان عراقی در نداشتن تفریحات مناسب است. زندگی آن ها همزمان چیزی بین ناامیدی ،امیدواری ،بازی های دسته جمعی و ترس است! چیزی مرموز و عجیب که به سختی می توان آن را توصیف کرد.

کودکان عراقی در کمپ های مختص بی خانمان ها می دوند و به بازی کردن می پردازند؛ درست در اوج بی چارگی و بدون هیچ امکاناتی. کودکان،بزرگ تر از چیزی هستند که به نظر می آیند.

ساختمان های ویران شده حالا زمین های بازی کودکان و نوجوانان هستند و جوی های گل آلود آب به استخر های شنا مبدل شده اند. این چیزیست که هنوز تمام نشده و جاریست. از آن ها به عنوان قربانی یاد می شود؛بدون توجه به قدرت و رفتار آن ها در این شرایط سخت .

شاید در این جا راحت تر بتوان فهمید راوبرتو کانسا،پزشک تیم راگبی کلمبیایی که پس از سقوط هواپیمای این تیم در کوهستان مجبور به خوردن گوشت نزدیکترین دوستانش شده بود چه منظوری از حرف هایش داشت:

"اگر جایی برای خواب، آبی برای نوشیدن و کمی غذا داری، خیلی خوش شانس هستی. پیشنهاد می کنم منتظر سقوط هواپیما نباشید و زودتر این درس ها را بیاموزید؛ در زندگی شادتر باشید."

تقریبا تمامی آوارگان عراقی وحشتی وصف ناشدنی را متحمل شده اند و زجر کشیده اند؛اما همان طور که مشخص است،همچنان در زندگی کمی شادتر هستند!

کد خبر: 836310

وب گردی

وب گردی