اتخاذ تدابیر لازم برای اعزام زائران البرزی اربعین به کربلای معلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: طی جلساتی که در موعد مقرر برگزار شده مصوب شد که تمامی تدابیر لازم برای اعزام زائران البرزی به کربلای معلی برای حضور در اجتماع بزرگ اربعین اتخاذ شود، تاکنون نیز روند اجرای برنامه ها مطلوب بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه ستاد اربعین استان البرز که ظهر سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات درست اعزام زائران اربعین به کربلای معلی محقق شد افزود: امسال طی جلساتی که برگزار شده این امر با اهتمام بیشتری در دستور کار است.
وی ادامه داد: ستادهای فرعی در شهرستان ها در موعد مقرر نسبت به برگزاری جلسات اقدام کرده و نتایج آن نیز به دبیرخانه انعکاس داده شده است.
حقیقی گفت: خیرین نیز حضور پررنگی داشته و و ستاد اربعین البرز در مکان های مشخص نسبت به ایجاد موکب اقدام خواهد کرد.
وی افزود: کمک های خیرین در یک شماره حساب متمرکز جمع آوری شده و خارج از ستاد وجهی دریافت نمی شود.
معاون استاندار اضافه کرد: تاکید شده که تمامی زائران تنها از طروق قانونی اقدام کرده و به صرف داشتن ویزا در مرزها حاضر شوند.


پیش بینی حضور 3 میلیون زائر از ایران برای همایش اربعین 96
مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور گفت: سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار نفر زائر اربعین از ایران به عراق رفتند و پیش بینی می شود این تعداد در سال 96 با 15 درصد افزایش نزدیک به 3 میلیون نفر باشد.
مجید آقابابایی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر خیزش ماندگار و عظیم تاریخی با اجتماع بزرگ اربعین و لزوم ترویج فرهنگ اربعین افزود: این همایش بزرگ مردم محور است و در سال های اخیر وزارت کشور تنها به عنوان هماهنگ کننده برنامه ها ورود کرده است.
وی ادامه داد: حضور و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص برای مراسم اربعین یک تکلیف آرمانی و شرعی است از این رو دولت به عنوان متولی و مسئول در این رابطه عمل نمی کند بلکه این مراسم نیز مانند سایر آداب سنتی و مذهبی به صورت مردمی دنبال می شود.
آقابابایی با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی در این همایش نگاه سیاحتی برخی افراد با توجه به وجود امکانات و خدمات ویژه این ایام است گفت: اربعین فرصت محسوب می شود ولی گاهی برخی با برداشت های اشتباه این زیارت ارزشمند را با حواشی نادرست تحت تاثیر قرار داده و مسبب اختلافاتی خواهند شد.
وی افزود: در سال 94 با بررسی های صورت گرفته در برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حدود 90 نقطه ضعف، 150 فرصت، 28 تهدید و 31 تهدید احصا شد که این امر در سال 95 در نقاط ضعف بین 65 تا 75 درصد کاهش و در نقاط قوت نیز به همین میزان افزایش داشته است.
این مسئول اضافه کرد: برای سال 96 بر اساس 7 اصل سیاستگذاری شده که این امر شامل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش ها، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات و هماهنگی است.
وی گفت: سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار نفر از ایران برای اربعین به عراق اهزام شدند که از این میزان حدود 100 هزار نفر از اتباع خارجی بوده و حدود 65 هزار نفر نیز از استان البرز بودند.
آقابابایی افزود: از زائران انتظار می رود که به طور حتم با مدارک قانونی و ویزا نسبت به این سفر معنوی و ارزشمند اقدام کنند.

902/900

کد خبر: 836314

وب گردی

وب گردی