همه سایت‌های همسریابی غیر مجازند

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به‌جز سامانه ملی همسرگزینی، همه سایت‌های همسریابی غیر مجازند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجواد حسینی در شورای اجتماعی و فرهنگی استان که در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه استان برگزار شد، تنها سامانه ملی همسرگزینی را که کار واسطه‌گری بین خانواده‌ها را بر عهده دارد، مجاز شمرد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ورود این قبیل سایت‌ها به فضای شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام ابراز نگرانی کرد و گفت: این فضا به‌مراتب مخرب‌تر از سایت‌های همسریابی است، قانون تنها مرجع صدور مجوز سایت‌ها است و براین اساس همه این سایت‌ها، حتی سایت‌ تبیان، غیر مجازند.

وی در خصوص جدی‌ترین عوامل طلاق عنوان کرد: تصورات زن و مرد از نقش یکدیگر در زندگی مشترک صحیح نیست و در اکثر مطالعات به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که زمانی که این ادراک محقق نمی‌شود، زندگی دچار مشکل می‌گردد و تلاش ما اینکه زوج با شناخت بهتری با هم مواجه شوند.

حسینی ادامه داد: درحالی‌که روابط نامتعارف یکی دیگر از عوامل آسیب به بنیان خانواده است، مطالعات نشان می‌دهد سایت‌های همسریابی غالباً با این رویکرد شکل می‌گیرند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تنها سایت‌هایی را دارای کارکرد واقعی دانست که در زمینه ازدواج موقت فعال هستند و اضافه کرد: با توجه به فضای جامعه اگر فردی قصد ازدواج داشته باشد، در خانواده، محل کار، دانشگاه و... فضای شناخت کافی وجود دارد و نیازی به مراجعه به این سایت‌ها نیست؛ بنابراین کسانی به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند که هدفی غیر از همسرگزینی دارند.

حسینی خواستار هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با نیروی انتظامی برای شناسایی و بستن سایت‌های غیر مجاز شد و گفت: شناسنامه فرهنگی شهرستان‌ها و آیین‌نامه هفته‌های فرهنگی از مصوبات جلسه امروز خواهد بود.

وی درخصوص لزوم تهیه شناسنامه فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: برای هر حرکتی به شناخت نیاز است و ما اکنون از هیچ شهری در این زمینه شناخت کاملی نداریم. مؤلفه‌های این شناسنامه فرهنگی برای شهرستان‌ها ارسال شده و تهیه آن در دستور کار قرار دارد.

حسینی عنوان کرد: از حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان درآمدهای تملیکی استان، حدود 2000 میلیارد تومان بودجه اجتماعی و فرهنگی استان است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی خواستار تهیه نرم‌افزار به روز از شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها جهت داشتن اطلاعات به‌روز و تحلیل‌های مناسب در این حوزه شد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خاسان رضوی جریان‌سازی فرهنگی در کشور را ضعیف دانست و اضافه کرد: ما آرام‌آرام با بحران هویت مواجه می‌شویم، چه مقدار فضیلت فرهنگی در جامعه تولید کرده‌ایم؟

حسینی ادامه داد: مناطقی در دنیا هستند که می‌توانند فضیلت فرهنگی تولید کرده و رذیلت‌ها را بسوزانند که در مردم‌شناسی به کوره مذاب معروفند، مشهد با توجه به دو ظرفیت فرهنگی وجود امام رضا(ع) و مقبره فردوسی یکی از این مناطق است.

ایسنا

902/900

کد خبر: 836346

وب گردی

وب گردی