نیجریه از "شورش بوکوحرام" تا شیوع "وبا"

تلاش ها برای کنترل وبا که جان بیش از 1000 نفر را در اردوگاه های پناهندگی واقع در شمال شرق نیجریه گرفته است به دلیل عدم همکاری مردم در گزارش موارد مشکوک، به مشکل برخورده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، مقامات بهداشتی در ایالت شمال شرقی "بورنو" که از یکسو در کانون حملات گروه افراطی بوکو حرام و از سویی دیگر نیز دچار شیوع بیماری وبا می باشد از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری تا 1626 تن خبر داده اند.

طبق گزارش نهادهای مرتبط با سازمان ملل به دلیل خشونت و کمبود غذا در حدود 1 میلیون و هشتصد هزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند. همچنین با شروع فصل بارندگی، این بیماری در مناطق با تراکم جمعیتی بالا که در آن جا افراد بسیاری در شرایط دشوار روزگار می گذرانند گسترش یافته است.

"سلیمان سو" هماهنگ کننده امور خیریه کودکان سازمان ملل با حضور در کمپ "مونا گاراژ" مشکل اصلی در مهار این بیماری را عدم مراجعه افراد پس از دچار شدن به بیماری دانست. وی افزود: به همین دلیل امدادگران مجبور شده اند به طور مکرر از خانه ها بازدید کنند تا بیماران را به درمانگاه ها انتقال دهند.

وبا یک عفونت اسهالی شدید است که از آب و غذای آلوده ناشی می شود. این بیماری درصورت عدم رسیدگی درمانی فوری، ظرف چند ساعت منجر به مرگ می شود.

لازم به ذکر است شورش بوکوحرام که تا کنون جان بیش از 20 هزار تن را در شمال شرق نیجریه گرفته، منجر به ناتوانی مردم در دسترسی امن به غذا شده است. علاوه بر آن هم اکنون نیز هزاران نفر به دلیل گرسنگی در آستانه مرگ قرار دارند.

کد خبر: 836378

وب گردی

وب گردی