نیاز فوری 20 هزار کودک آراکانی به کمک های انسانی

بیش از 20 هزار کودک آراکانی به کمک های انسانی فوری نیاز دارند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، لئونارد دویل، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل، شمار مسلمانان آراکانی که از تاریخ 25 آگوست تاکنون با فرار از حوادث خشونت بار در میانمار به بنگلادش پناه برده اند را 370 هزار نفر اعلام کرد.

دویل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در ژنو ضمن تاکید به اینکه شمار پناهندگان آراکانی در بنگلادش به سرعت رو به افزایش است گفت: "شمار کسانی که از 25 آگوست تاکنون از مرز اینکشور عبور کرده اند، به 370 هزار نفر رسیده است. این یک افزایش ناگهانی است."

لئونارد دویل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته شمار مسلمان آراکانی عبور کرده از مرز را 313 نفر عنوان کرده بودید و دلیل این افزایش سریع چیست؟ اظهار داشت، با هجوم تعداد زیادی پناهجو که با برگه موقت پناهندگی برای دریافت کمک های انسانی بدون ثبت از مرز عبور کرده اند، این رقم به سرعت افزایش یافته است.

جین لیبی رییس بخش واحد حمایت از حقوق اطفال مؤسسۀ یونسف با شرکت در این کنفرانس از طریق برقراری تماس تلفنی ضمن تاکید بر اینکه نشانه ای دال بر متوقف شدن موج مهاجرت مسلمانان آراکانی به بنگلادش دریافت نمیکنند گفت: با یک موج مهاجرت استثنایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از این پناهجویان را کودکان تشکیل میدهند گفت: برخی از این کودکان بیمار و برخی دیگر نیز در برابر شرایط دشواری که با آن مواجه میشوند، آسیب های جدی میبینند.

جین لیبی ضمن تاکید به اینکه برای جلوگیری از بیماریهای منتقله از آب، در اردوگاه های پناهندگان نیاز مبرمی به آب آشامیدنی وجود دارد، تاکید کرد که بیش از 20 هزار کودک آراکانی به کمک های انسانی فوری نیاز دارند.

802

کد خبر: 836425

وب گردی

وب گردی