تهدیدی بزرگ برای قدرت های بزرگ

ظاهرا کره شمالی در حال انجام آزمایش های هسته ای است که می تواند تهدیدی جدی برای کشور هایی مانند کره جنوبی و ژاپن به شمار رود!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، روز چهارشنبه هفته گذشته بود که کره جنوبی مدعی شد این کشور اثراتی از گاز زنون را مشاهده کرده است که حاصل آزمایش های هسته ای کره شمالی است،اما نتوانست تایید کند که این گاز حاصل فعالیت های کره شمالی جهت دستیابی به بمب هیدروژنی که مخرب ترین بمب ساخته شده به دست بشر است یا خیر؟

حالا کمیسیون ایمنی و امنیت هسته ای این کشور نیز می گوید 9 مورد از ایزوتوپ های گاز زنون را در پی آزمایش های هسته ای کره به کمک تجهیزات پیشرفته خود که در نزدیکی خاک کره شمالی قرار داده شدند، شناسایی کرده است.

"چوی جونگ بائه" رییس اجرایی این کمیسیون در اینباره گفت: "مشکل است که بگوییم این گازها حاصل چه فعالیت هسته ای می باشند. تنها چیزی که درباره آن کاملا مطمئن هستیم این است که این گازها همگی از سوی کره شمالی پراکنده شده اند."

زنون یک گاز طبیعی بدون رنگ است که در تولید نوعی چراغ از آن استفاده می شود اما گاز زنون 133 که همان گاز ساطع شده از سوی کره شمالی است، یکی از ایزوتوپ های زنون به حساب می رود که هیچ گاه خود به خود و به صورت طبیعی به وجود نمی آید. این گاز به خودی خود تاثیر مخربی ندارد و "فعلا" خطری مردم کره جنوبی را تهدید نمی کند!

کد خبر: 836477

وب گردی

وب گردی