ثبت جغرافیایی گلیم ارداق

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین از دریافت گواهینامه ثبت جغرافیایی گلیم ارداق با کمک جوانان روستای خوزنین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی حضرتی‌ها در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: در کشور تن‌ها ۱۰گواهینامه ثبت جغرافیایی صنایع دستی وجود دارد که یکی از آن‌ها سهم قزوین است.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک گلیم الموت هم ثبت جغرافیایی خواهد شد.

حضرتی‌ها با اشاره به بسته بندی صنایع دستی اضافه کرد: قزوین رتبه نخست بسته بندی محصولات صنایع کشور را داراست و با توجه به ظرفیت خوب این صنعت به دنبال بازاریابی در استان های دیگر هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از ایجاد یک هزار شغل پایدار در این بخش در یک سال و نیم گذشته خبر داد و گفت: با حمایت‌های مسئولین استان در زمینه ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و گردشگری فرصت‌های خوبی ایجاد شده است.

وی افزود: اگر با تسهیلات کم بهره بتوان از فعالان این حوزه حمایت کرد، بازار خوبی در داخل و خارج کشور به دست خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: تولید کننده‌های این بخش پارسال با برگزاری بیش از ۲۰ نمایشگاه در نقاط مختلف استان و عرضه محصولات صنایع دستی فروش خوبی را کسب کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفته‌ای ۱۰تولیدکننده در نمایشگاه های استان های دیگر شرکت می‌کنند تا ضمن معرفی محصولات قزوین بازار فروش در استان‌های دیگر را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حضرتی‌ها گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع دستی به صورت منظم بیش از ۲۹۵جوان در سال گذشته و ۷۱نفر در ۵ماهه نخست امسال موفق به دریافت گواهی مهارت آموزی صنایع دستی شدند.

902/900

کد خبر: 836580

وب گردی

وب گردی