خسارت سیل اخیر در گیلان

سیل اخیر در گیلان ، 30 میلیارد تومان خسارت به شهرستان لنگرود وارد کرد .

به گزارش ایسکانیوز، ششمین کارگروه تخصصی امور اقتصادی برای بررسی راهکارهای کمک به خسارت دیدگان لنگرود با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی ، امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان این شهرستان گزارش داد و گفت : گزارش خسارت 60 میلیارد تومانی سیل زدگان گیلان که 30 میلیارد تومان آن مربوط به لنگرود است به وزیر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داده شد.

آقای لاهوتی درخصوص حمایت دولت از آسیب دیدگان سیل اخیر افزود : به غیر از خسارت به ساختمان های عمومی شهری ، به روستاییانی که خانه هایشان 100 درصد تخریب شده است 20 میلیون تومان و در شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات چهار 4 درصد پرداخت می شود.

وی گفت : برای بازسازی خانه های آسیب دیده نیز 12 میلیون تومان وام کم بهره و 5 تا 7 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت : در این جلسه تصمیم گرفته شد 5 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد با ضمانت زنجیره ای داده شده و تا رسیدن کمک بلاعوض دولت تا 48 ساعت آینده 2 میلیون تومان کمک بلاعوض داده شود که بنیاد مسکن بخشی از این کمک ها را تامین می کند.

آقای لاهوتی افزود : 26 خودرو در شهرستان لنگرود در سیل اخیر آسیب دیدند که به هر فرد یک خودرو داده می شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار سیل 100 خانوار تولید کننده نان محلی در شهرستان لنگرود خسارت دیده اند گفت : صندوق کارآفرینی امید به هر خانوار آسیب دیده 10 میلیون تومان پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از صدا و سیمای مرکز گیلان برای انعکاس لحظه به لحظه خبر سیل در بخش های مختلف خبری و شبکه های سراسری قدردانی کرد.

902/900

کد خبر: 836584

وب گردی

وب گردی