نخستین کمپرسورهای پالایشگاه بیدبلند وارد ایران شد

مدیرعامل شرکت پالایش گازبیدبلند خلیج فارس با اشاره به امضای قرارداد خرید 20 دستگاه کمپرسور از شرکت زیمنس آلمان، اعلام کرد: اولین محموله کمپرسورها هفته جاری وارد سایت پالایشگاه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، محمود امین نژاد با اشاره به امضای قرارداد با شرکت زیمنس آلمان برای تامین 20 دستگاه کمپرسور، گفت اولین محموله کمپرسورهای خریداری شده از زیمنس آلمان وارد سایت شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گازبیدبلند خلیج فارس با تاکید بر اینکه سفارش اول 15 کمپرسور بود که بخش اعظم از این محموله که شامل 9 عدد کمپرسور بود دریافت شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری 6 دستگاه کمپرسور دیگر تحویل گرفته خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه سفارش دوم که قرار است در نیمه اول سال آینده تحویل گرفته شود مربوط به تعداد 5 کمپرسور دیگر است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته با سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری مقرر شد جهت جلوگیری از فلر و سوزاندن گازهای اسیدی ضمن جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست منطقه، این گازها جهت تقویت فشار به چاه‌های نفت در منطقه آغاجاری تزریق شود.

گفتنی است، هدف از طراحی و ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تولید روزانه 48 میلیون مترمکعب گاز شیرین و تصفیه شده متان برای تزریق به شبکه سراسری، سالانه 1.5 میلیون تن اتان و 1.5 میلیون تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان است.

پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح پالایشگاهی خوراک طرح های در دست اجرای خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا شامل مجتمع پتروشیمی گچساران و سپس طرح‌های تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی کازرون، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و پلی اتیلن سنگین بروجن تامین شود.

402

کد خبر: 836627

وب گردی

وب گردی