خانواده ها نقش کمرنگی در امور تربیتی و فرهنگی دانش آموزان دارند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: امروزه خانواده ها نقش کمرنگی در امور تربیتی و فرهنگی دانش آموزان دارند و این یک مشکل بسیار بزرگ است، زیرا بخش بزرگی از تربیت در خانواده شکل می‌گیرد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ، آیین‌ تودیع و معارفه‌ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران با حضور عباسعلی‌ باقری‌ مدیر کل آموزش و پرورش تهران، حامد علامتی‌ دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی‌، میثم‌ نعمتی‌ مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌، محمدعلی‌ صمیمی‌ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران‌ در اداره کل آموزش و پرورش تهران برگزار شد .

در این مراسم عباسعلی‌ باقری‌ مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه تربیت انسان‌ها کار بزرگی‌ است که پیامبران نیز با این هدف مبعوث شدند، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کار تربیت را عهده‌دار شود و باید معلمان‌ به گونه‌ای رفتار کنند که دانش‌آموز را به سمت خود جذب کنند .

وی افزود: در بحث تربیت، نقش والدین‌، معلمان و تشکل‌هایی همچون انجمن اسلامی دانش‌آموزان اهمیت بسزایی دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، تصریح کرد: مشکل ما از زمانی آغاز شد که خانواده‌ها را از فعالیت‌های روزمره‌ حذف کردیم در حالی که بخش بزرگی از تربیت در خانواده شکل می‌گیرد .

باقری‌ بیان کرد: در انجمن‌های اسلامی کارهای ارزشمندی انجام شده است و باید تلاش کنیم تا خانواده‌ها در این فعالیت‌ها حاضر باشند

706

کد خبر: 836635

وب گردی

وب گردی