برداشت انگور از ۲۶هزار هکتار از باغات تاکستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح ۲۶هزار و ۴۵۷هکتار از باغات بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید رحمانی گفت: سالانه بیش از 300هزار تن انگور از باغات این شهرستان برداشت می شود.

رحمانی افزود: در سال جاری بدلیل سرمازدگی، تگرگ، زنجره دچار آفت شدید عملکرد در باغات انگور هستیم که حتی در برخی باغات عملکرد این محصول تا 90درصد کاهش پیدا کرده است.

رحمانی تصریح کرد: 30درصد از انگور تولیدی در باغات بصورت تازه خوری در استان قزوین و استان های همجوار از جمله تهران، البرز، گیلان و سایر استان های همجوار به مصرف می رسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری با رایزنی های انجام شده صادارات تازه خوری این محصول به کشور روسیه نیز با مرکزیت شهرستان تاکستان در حال انجام است.

به گفته ی رحمانی؛ حدود 70درصد و بخش اعظم انگور تولیدی این شهرستان به روش های آفتابی، تیزابی و کالیفرنی به کشمش تبدیل می شود.

وی؛ ارقام انگور های تولیدی در باغات این شهرستان را؛ بیدانه سفید و قرمز، شاهانی، چفته، کندری، فخری، میش پستان، صاحبی و ملایی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رحمانی؛ خواستار اعطای تسهیلات کم بهره، جهت حمایت از باغداران این شهرستان برای جبران خسارت های وارده در سال جاری از مسئولان استانی شد.

902/900

کد خبر: 836650

وب گردی

وب گردی