پیام سید حسن نصرالله به یادواره «سفیران مقاومت»

سید حسن نصرالله در پیامی که برای مراسم یادواره «سفیران مقاومت» ارسال کرده بود، گفت: همیشه باید جان‌فشانی‌ها، خدمات و دستاوردهای مردان بزرگی همچون شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور را به جهانیان یادآوری کرد تا به عنوان الگو و اسوه برای نسل‌های آینده در این مسیر، باقی بمانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی، سالگرد شهادت شهدای منا را تبریک و تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران عزیز

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سلام و درود بر شما عزیزان حاضر در این محفل مبارک که با عنوان «سفیران مقاومت» و به یادبود دو تن از مردان بزرگ مقاومت، شهید آقایی پور و شهید رکن آبادی گرد هم آمده‌اید.

لازم می‌دانم از برگزاری این مراسم تشکر کنم. چرا که همیشه باید جان‌فشانی‌ها، خدمات و دستاوردهای این مردان بزرگ را به جهانیان یادآوری کرد تا به عنوان الگو و اسوه برای نسل‌های آینده در این مسیر، باقی بمانند.

سالگرد شهادت این دو شهید را به خانواده‌هایشان و همچنین به همه دوستداران این دو شهید تبریک می گویم و از خداوند متعال می‌خواهم به خانواده‌های محترم این شهیدان، صبر بی پایان، اجر و کرامت در دنیا و آخرت عنایت فرماید.

برادران و خواهران

با عنایت به خدمات طولانی و چندین ساله برادرمان، شهید دکتر غضنفر رکن آبادی (رحمت الله علیه) در لبنان و منطقه و به‌منظور ادای بخشی از حقی که ایشان بر گردن ما در لبنان دارد، بر خود لازم می‌دانم چند کلمه ای بیان کنم:

آنچه من از شهید رکن آبادی می‌دانم این است که ایشان مردی مومن، صالح، عالم، فرهیخته، آگاه، وفادار، صاحب بصیرت عمیق و فهم گسترده و دقیق درباره تحولات، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌هایی بود که در لبنان و منطقه با آن مواجه بودیم.

شهید رکن آبادی مردی مخلص، عامل، تلاشگر و مجاهد بود که شبانه روز، خستگی ناپذیر تلاش می‌کرد. او مردی شجاع بود و از مرگ و کشته شدن نمی هراسید. در سال‌های آخر خدمتش، خطر کشته شدن در هر لحظه و هر مکانی‌ او را تعقیب می‌کرد. او دردها و آرزوهای ما را در اعماق وجودش داشت. او مردم لبنان را دوست داشت و مردم لبنان نیز او را دوست داشتند؛ به همین علت هیچ شهر و روستایی در لبنان نبود که شهید رکن آبادی با وجود خطرهای بسیار از آن بازدید نکرده و با اهل آن دیار دیدار نکرده باشد. به زبان عربی با مردم لبنان سخن می‌گفت و مردم لبنان، لهجه و سیره کلامی او را دوست داشتند.

شهید رکن آبادی در جایگاه خود به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، آنچه را که می توانست به بهترین نحو انجام داد. او بهترین نماینده نظام جمهوری اسلامی و ثابت قدم در کنار جهاد و مقاومت بود و در این راه آمادگی داشت همه چیز خود را حتی خون و جان خود را تقدیم کند.

بله! شهید رکن آبادی عاشق شهادت بود و در لبنان انتظار شهادت را می‌کشید. هنگامی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت مورد عملیات تروریستی قرار گرفت و تعدادی از برادران و خواهران ما شهید شدند و خون لبنانی و ایرانی در آن مکان درهم آمیخته شد، شهید رکن آبادی نیز نزدیک بود به دست دو عمله تکفیری به فیض شهادت نائل شود، اما خداوند متعال نخواست تا شهید رکن آبادی به دست آن دو عمله تکفیری شهید شود، بلکه خواست خداوند بر این تعلق گرفت که ایشان به دست حاکمان و سرکردگان آن دو عمله تکفیری به شهادت برسد تا انگشت اتهام به دلیل کثرت جرم و جنایت‌های حکام سعودی همواره به سوی آن ها باقی بماند.

رکن آبادی دو سال قبل درفاجعه منا به شهادت رسید و نام ایشان در جمع شهدای منا با قوت مطرح شد و شهادت او معانی، دلالت‌ها، شرایط و ویژگی‌های خاص خود را یافت و همواره انگشت اتهام را به سوی حکام سعودی باقی گذاشت.

از خداوند متعال برای این دو شهید عزیزمان، رکن آبادی و آقایی پور، رحمت و علو درجات و همنشینی با رسول خدا(ص) و اهل بیت اطهارش(ع) را مسئلت می‌نمایم و از خداوند می‌خواهم تا شهادت در این مسیر را روزیِ ما کند. ان‌شاءالله

سید حسن نصرالله

سه‌شنبه 21 ذی الحجه 1438 هجری قمری

(مصادف با 21 شهریور 1386)

این پیام، توسط زهرا رکن آبادی، فرزند شهید غضنفر رکن آبادی در دومین یادواره «سفیران مقاومت» قرائت شد.

503

کد خبر: 836661

وب گردی

وب گردی