وجود زندان ها درکرج حاشینه نشینی خانواده ها را به دنبال دارد/ورودی زندان ها بایدسالیانه 10 درصدکاهش یابد

رییس سازمان زندان ها گفت: با همکاری دولت سعی می شود تا زندانیان تهران در خود تهران مستقر شوند تا مشکل حاشیه نشینی که ناشی از زندان های استان تهران مستقر در البرز است، حل شود. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی با اشاره به اینکه درصورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال یکی از زندان هایی که متعلق به تهران است، از البرز منتقل می شود، گفت: سالانه 10 درصد باید از ورودی به زندان های کشور کاهش یابد.

اصغر جهانگیر افزود: 80 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای انتقال زندان ها تصویب شد، اما تاکنون تخصیص آن صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد:در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز تا پایان امسال از 2 زندان قزلحصار و رجایی شهر که مربوط به استان تهران هستند، یکی از آنها به تهران منتقل می شود.

استان البرز 4 ندامتگاه دارد که 2ندامتگاه قزلحصار و رجایی شهر مربوط به استان تهران است


جهانگیر گفت: وجود این 2 زندان سبب بروز مشکلاتی برای استان البرز شده به همین منظور کارگروهی تشکیل و از روز شنبه هفته آینده موضوع پیگیری انتقال زندانیان به تهران در دستور کار قرار می گیرد.
مشاور رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش زندانیان با استفاده از ظرفیت های قانونی و مجازات جایگزین حبس اشاره کرد و اظهار داشت: با این تمهیدات صورت گرفته کاهش 5درصدی ورودی به زندان ها در سال گذشته داشته ایم که البته رضایت بخش نیست.
جهانگیر ادامه داد: سالیانه باید طبق پیش بینی ها حداقل 10درصد کاهش ورودی زندانیان و موجودی داشته باشیم.
وی در ادامه در خصوص دردستور کار قرار گرفتن 7بازداشتگاه برای استان البرز، اظهار داشت: برای احداث این بازداشتگاه ها نیاز به 143 میلیارد تومان اعتبار است که پیش بینی اعتبار برای احداث این بازداشتگاه ها کمتر از پنج درصد بوده است.

سالانه 10 درصد باید از ورودی به زندان های کشور کاهش یابد


رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد:در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی احداث این بازداشتگاه ها اغاز می شود.

705

کد خبر: 836741

وب گردی

وب گردی