غرب‌زده‌‌ها از غربی‌ها خیلی خطرناک‌تر هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی مدیران و اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اساتید معارف نباید به مسائل حزبی و جناحی بیاندیشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رحیم پور ازغدی با بیان اینکه یکی از آفات نهادهای علمی و تصمیم‌سازی در دانشگاه‌ها این است که به جای تفکرات علمی، به دنبال جناح‌بازی‌ها هستیم، گفت: افرادی که خود را منطبق با رؤسا می کنند نشان می دهند دغدغه اصلی شان دین نیست حفظ مقام است.

وی افزود: متاسفانه گاهی دیده می‌شود دغدغه تدریس دروس معارف به دغدغه پنجم و ششم تبدیل می‌شود و دغدغه اینکه حقوق ما چقدر شده و از این دست مسائل دغدغه اصلی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد معدودی از روحانیون و آقایان متدین، معارف را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند که جز خطر، نان و آب دیگری برایشان وجود نداشت، گفت: متاسفانه برخی با تعریف از رؤسا، به دنبال تضمین خودشان در سمت‌ها و پست‌هایشان هستند، نه اینکه دغدغه دین داشته باشند. این یک خطر است که به تدریس دروس معارف به چشم دُکان نگاه شود.

وی افزود: باید در جذب مخاطب درست عمل کرد، متاسفانه برخی مواقع حرف‌هایی می‌زنیم که فکر می‌کنیم منطقی است اما اینطور نیست. وقتی می‌خواهیم چیزی بیان کنیم یا بنویسم، بهتر است ابتدا خود را جای مخاطب قرار دهیم. اگر اعتماد مخاطب جلب نشود، حتی فیلسوف دوران هم که باشیم، مخاطب حرف ما را گوش نمی‌دهد، باید با استدلال و منطق صحبت کنیم.

دکتر رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخی مخاطب‌محوری را بد می‌فهمند و فکر می‌کنند باید چیزی را بگویند که مخاطب خوشش می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی مواقع مخاطب ساکت می‌شود ولی قانع نمی شود و این شما هستید که باید مخاطب را قانع کنید، گفت: غرب‌زده‌‌ها از غربی‌ها خیلی خطرناک‌تر هستند. گاهی با برخی غربی‌ها راحت می‌شود حرف زد ولی برخی افراد هستند که اصلاً نمی‌شود با آنها حرف زد.

وی خاطرنشان کرد: مواجهه نادرست با مسائل باعث شده در دهه چهارم انقلاب، رفتن یا نرفتن خانم‌ها به ورزشگاه و برگزاری کنسرت، به اولویت اصلی تبدیل شده و مسائل اصلی از اولویت خارج شده است.

دکتر رحیم پور ازغدی با اشاره به استفاده 60 درصد مردم از اینترنت گفت: باوجود استفاده زیاد جوانان از اینترنت، سواد و آموزش دیجیتالی زیر 10درصد است و این مسئله یعنی اطلاعات بدون عمق خوب و بد، به همه خانه‌ها و ذهن‌ها بدون هیچ آموزش و مدیریتی وارد شده است.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم، اساتید و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام، با آرمان‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس و انقلاب تجدید میثاق کردند.

کد خبر: 836765

وب گردی

وب گردی