حاجی بابایی: برخی اعتقاد دارند برداشت از سفره‌ی انقلاب کار درستی است!

نماینده مجلس شورای اسلامی در اردوی آموزشی و تشکیلاتی "حیات طیبه" گفت: انسان از سه محور مورد هجمه قرار می گیرد و از حیات طیبه دور می شود، اول در حیطه ی قدرت، دوم در حیطه ی ثروت، سوم در حیطه ی مسائل فرهنگی و نوع نیازی که انسان باید آن را برآورده سازد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز اردوی آموزشی-تشکیلاتی «حیات طیبه» که ویژه فعالین سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی است؛ حضور پیدا کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی طی سخنرانی در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، در ابتدا با اشاره به نام انتخاب شده برای این اردو گفت: اساس کار من و شما در تمام دوران زندگی دانشجو بودن است و هیچ کس از این مقام فارغ التحصیل نخواهد شد، حتی مسئولان قوا، وزرا و نمایندگان مجلس هم به نوعی دانشجو هستند و اگر این دانشجو بودن به عمل صالح ختم شود، حیات طیبه را رقم خواهد زد و اگر فقط برای مدرک و گذران زندگی روزمره باشد قطعا سودی نخواهد داشت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: حیات طیبه یعنی یک انسان عادی در مسیر معمولی زندگی قرار بگیرد ولی با حیات طیبه به تقرب خداوند برسد، حیات طیبه یعنی تمام رفتار و گفتار و باید ها و نباید ها براساس الهی شدن باشد.

حاجی بابایی تاکید کرد: آن چیزی هم که مردم برای آن انقلاب کردند؛ رسیدن به حیات طیبه و با آرامش زندگی کردن و فرصت های برابر بود، البته نباید فراموش کرد که اگر کسی تلاش بیشتری داشته باشد و به رشد و تکامل بهتری برسد حق اوست ولی اگر مثلا در یک مسابقه دو و میدانی همه در یک زمان حرکت کنند ولی در نهایت نفر اول را چهارم قرار بدهیم، دیگر ظلم کرده ایم و باید پاسخگو باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه ی ما چه مسئول و مردم عادی در هر لحظه از زندگی آزمایش می شویم ، در واقع هیچ انسانی در هستی وجود ندارد که غیراز آزمایش به جایی برسد حتی پیامبران نیز آزمایش شدند تا به پیامبری رسیدند، در زمان پیامبر بودن نیز آزمایش های سخت تری می شدند؛ شما باید دقت کنید اگر آزمایش قبلی را قبول بشوید آزمایش بعدی سخت تر خواهد شد و هرچه پیشرفت و تقوا و عمل صالح و حیات طیبه ی بیشتری کسب کنید آزمایش سخت تری در انتظار شما هست، مانند درس خواندن در مدرسه که وقتی کلاس اول تمام می شود کلاس دوم سخت تر و همان طور هر چه بالاتر بروی سخت تر می شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: انسان از سه محور مورد هجمه قرار می گیرد و از حیات طیبه دور می شود، اول- در حیطه ی قدرت، دوم- در حیطه ی ثروت، سوم- در حیطه ی مسائل فرهنگی و نوع نیازی که انسان باید آن را برآورده سازد.

وی ادامه داد: در حیطه ی قدرت انسان همیشه تلاش می کند در راس باشد و اگر روزی در جایگاه بالا قرار نگیرد تلاش و جنگ می کند تا به آنجا برگردد، در حیطه ی ثروت یک روزی فرد وارد انقلاب شده است بدون هیچ مال و اندوخته ای؛ ولی وقتی به مقامی می رسد و مال و ثروت جمع می کند دیگر نظرش عوض می شود و این کار را به نوعی تفسیر می کند که داشتن پول و برداشت از سفره ی انقلاب کار درست و بجایی است.

حاجی بابایی افزود: در مسائل فرهنگی هم تمام آیات قرآن را به گونه ای تفسیر می کند که وقای خودش اقدامی را انجام بدهد و در جایی ضعف فرهنگی را پایه گذاری کند کسی از او سئوال نپرسد همین حرکتی که در کشور انجام می دهیم.

در پایان حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی به پرسش و پاسخ دانشجویان حاضر در اردو پاسخ داد که بیشتر سوالات آنها در خصوص سند20 30، سند تحول آموزش و پرورش، مسائل فرهنگیان، رای اعتماد به وزرا و ... بود.

کد خبر: 836809

وب گردی

وب گردی