بیشتر کانادایی‌ها مخالف فروش سلاح به عربستان هستند

بر اساس یک نظرسنجی، بیشتر شهروندان کانادایی با فروش خودروهای نظامی و سلاح به عربستان سعودی مخالفند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازالعالم ؛ پس از آنکه تابستان امسال مشخص شد عربستان سعودی برای فرو نشاندن درگیری‌های داخلی خود از خودروهای نظامی ساخت کانادا استفاده کرده است، حالا اکثریت قاطع شهروندان این کشور مخالف فروش این خودروها به عربستان سعودی هستند.

نظرسنجی جدید مرکز پژوهشی «نانوز» برای «گلوب اند میل» نشان می‌دهد 64 درصد از کانادایی‌ها مخالف فروش خودروهای نظامی به رژیم سلطنتی عربستان هستند. 44 درصد از آن‌ها به طور کامل و 20 درصد دیگر به طور نسبی با این تجارت مخالفت کرده اند.

به نوشتهوبسایت «گلوب اند میل» ، این در حالی است که بیش از شش هفته پیش «کریستیا فریلند،» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد در خصوص استفاده از خودروهای نظامی ساخت کانادا بر ضد غیرنظامیان در عربستان در ماه ژوئیه تحقیق و تفحص انجام خواهد شد.

پیش‌تر «گلوب اند میل» درباره استفاده دولت عربستان از خودروهای نظامی ساخت کانادا در منطقه عوامیه در شرق این کشور و بر ضد افراد غیرنظامی گزارشی منتشر کرده بود. فیلم‌ها و تصاویری از این خودروها در اینترنت منتشر شده است.

بنا بر اعلام مرکز «نانوز» واضح است که بیشتر کانادایی‌ها با فروش اسلحه به عربستان مخالفند؛ کشوری که به طور منظم از سوی مرکز آمریکایی «فریدم هاوس» در فهرست بدترین ناقضان حقوق بشر قرار می‌گیرد.

دولت لیبرال کانادا چند روز پیش اعلام کرد تحقیق و تفحص در این خصوص در دستور کار مقامات این کشور قرار دارد؛ اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌است تا آن را اعلام کند.

قوانین فدرال کنترل اسلحه صادرات سلاح را ممنوع می‌کند؛ مگر اینکه دولت بتواند ثابت کند مشتریان نمی‌خواهند از آن‌ها بر ضد افراد غیرنظامی استفاده کنند.

802

کد خبر: 836899

وب گردی

وب گردی