تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به دنبال کاهش تعرفه‌های بیهوشی، دانشجویان این رشته تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار تغییر رشته یا افزایش تعرفه‌ها شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی کاهش تعرفه‌های بیهوشی پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجمع اعتراضی به کاهش تعرفه‌های بیهوشی توسط دانشجویان این رشته برگزار شد و تجمع کنندگان خواستار تغییر رشته یا افزایش تعرفه‌ها شدند.

در حاشیه این تجمع یک متخصص بیهوشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این تجمع به دلیل کاهش ناعادلانه تعرفه‌های بیهوشی است.

احمد محدث افزود: دلیل این کاهش این است که در طرح تحول سلامت کسری بودجه پیدا کرده‌اند و باید تعرفه‌های پزشکی را کم کنند و متاسفانه نوک پیکان را به سمت بیهوشی گرفته‌اند، در صورتی که می‌توانستند از تمام قسمت‌ها کم کنند.

وی با اشاره به مسئولیت‌ها و استرس‌های این رشته، بیان کرد: همکاران ما حاضر نیستند، زیر بار این مسئولیت با توجه به این مبالغ کم بروند، چراکه این رشته با جان آدم‌ها سرو کار دارد و حتی ممکن است، دیه‌های چند میلیونی اتفاق افتد، به همین دلیل، دانشجویان درخواست تغییر رشته داده‌اند، چراکه هیچ امیدی به فارغ التحصیل شدن ندارند.

این متخصص بیهوشی با اشاره به اعتراضاتی که در سایر شهرها همچون شیراز رخ داده، اضافه کرد: در شیراز در پی این قانون عملا از روز یکشنبه به بیمارانی که عمل اورژانس نداشتند، رسیدگی نکردند و همچنین عده‌ای نیز استعفا داده‌اند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

محدث متذکر شد: این قانون کاهش تعرفه در کل کشور در حال اجرا است و مشهد جزو سومین و چهارمین شهر است که این قانون را اجرا می‌کند.

وی زمزمه‌های اجرای این قانون را قبل از انتخابات دانست و افزود: به دلیل انتخابات و اینکه نمی‌خواستند فضا متشنج شود قول دادند که این قانون اجرا نمی‌شود، اما متاسفانه بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری این قانون اعلام شد و حدود دو هفته‌ای است که جو را به شدت ملتهب کرده است.

این متخصص بیهوشی ادامه داد: مسؤولان کاهش تعرفه‌ها را 25 درصد اعلام کرده‌اند، اما در عمل 40 تا 50 درصد این عدد کم شده است که در یک مقطع زمانی این مقدار زیاد کاهش، ظلم است.

محدث با تأکید براینکه این رشته جزو رشته‌هایی است که بیشترین شکایت انجام می‌شود و دیه‌های سنگینی نیز دارد، اظهار داشت: تقاضای دانشجویان این است که یا با تغییر رشته آنها موافقت شود یا اینکه تعرفه‌ها را عادلانه قرار دهند.

وی بیان کرد: اگر به متخصص بیهوشی بها داده شود و برای هر بیمار یک متخصص بیهوشی باشد، 30 درصد اتفاقاتی که ممکن است بعد از عمل رخ دهد مانند فوت یا کما، کاهش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر: 836956

وب گردی

وب گردی