آخرین اخبار از درگیری مسلحانه دریابانی هرمزگان با قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر

فرمانده دریابانی هرمزگان از درگیری مسلحانه ماموران دریابانی استان با قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر در آبهای دریای عمان در سواحل شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ علی میرشمسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این درگیری مسلحانه 2 نفر از قاچاقچیان کشته و یک نفر نیز توسط ماموران دریابانی دستگیر شد.
وی با اشاره به کشف 550 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این درگیری مسلحانه، ادامه داد : قاچاقچیان قصد انتقال محموله مذکور را به سواحل هرمزگان و از آنجا به استان خوزستان داشتند.
سرهنگ میرشمسی بیان کرد: با تحقیقات بیشتر و با همکاری مشترک با دریابانی استان خوزستان، دیگر اعضای این باند بین المللی قاچاق مواد مخدر شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان 650 کیلوگرم تریاک کشف شد.
از ابتدای امسال تاکنون بیش از 27 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان کشف شده است.
استان هرمزگان در حالی حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی در کنار خلیج نیلگون فارس دارد که سوداگران مرگ برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
به گزارش ایرنا، هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.

900

کد خبر: 837002

وب گردی

وب گردی