ممنوعیت اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات کنجاله سویا لغو شد + سند

با تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار، ارز مبادله ای دوباره به واردات انواع کنجاله سویا به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت مرغ، اختصاص یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پی تصمیم به حذف اختصاص ارز مبادله ای واردات تعدادی از کالاها، وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های مرتبط اعتراضات زیادی به این امر انجام و به مسئولان درباره عواقب این تصمیم و افزایش قیمت گوشت مرغ هشدار دادند.

ستاد تنظیم بازار به این اعتراضات واکنش نشان داد. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار در این ارتباط تصمیمات مهمی گرفته شد که در بخشی از آن آمده است:«هرگونه تغییر در تعرفه‌های نرخ ارز تخصیصی برای واردات کالا و یا اعمال سیاست‌های غیرتعرفه‌ای در خصوص کنجاله سویا و سایر کالاهای اساسی استراتژی با هماهنگی کامل وزارت جهاد کشاوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغیه کارگروه تنظیم باراز انجام گردد. ضمنا سازمان توسعه تجارت از تغییر نرخ ارز کنجاله از مبادله‌ای به ارز متقاضی خودداری نماید.»

بنابراین گزارش، چندی پیش اتحادیه تعاونی‌های خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با ارسال نامه‌هایی به معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی ، درباره حذف ارز مبادله ای واردات نهاده دامی کنجاله سویا و تاثیرات آن بر افزایش قیمت خوراک دام هشدار داد که این خبرگزاری آن را منتشر کرده بود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نیز هشدار داده بود: بر اساس دستورالعملی که وزیر قبلی صنعت درباره حذف اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات کنجاله سویا و دریافت مابه التفاوت 10 درصدی برای واردات این محصول در آخرین روزهای کاری ارائه داد، قیمت مرغ گران می‌شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 837071

وب گردی

وب گردی