تاکیدنخست‌وزیر انگلیس بر اهمیت برجام

نخست وزیر بریتانیا در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت توافق هسته ای ایران تاکید کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر بریتانیا در جریان دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در لندن بر اهمیت توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران در سال 2015 میلادی تاکید کرده است.

تیلرسون برای مذاکره و گفتگو درباره تلاش های امداد و نجات پس از طوفان ایرما، بحران هسته ای و موشکی کره شمالی، و دیدار با وزرای خارجه سایر کشورهای جهان برای مذاکره درباره بن بست سیاسی لیبی به لندن سفر کرده است.

گرچه مساله هسته ای ایران رسما در دستور کار این سفر قرار نداشته ولی این موضوع در نشست بین تیلرسون، ترزا می و مشاور امنیت ملی بریتانیا مطرح شده است.

سخنگوی ترزا می در این باره تاکید کرد: آنها درباره توافق هسته ای ایران نیز صحبت کردند، نخست وزیر بریتانیا بر اهمیت توافق هسته ای در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای تاکید کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تیلرسون و ترزا می همچنین درباره کره شمالی و ادامه فعالیت های بی ثبات کننده این کشور رایزنی کردند. آنها بر اهمیت تلاش های مداوم جامعه بین المللی برای افزایش فشار بر کره شمالی تاکید کردند.

کره شمالی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و با تحریم های تازه ای از سوی شورای امنیت روبرو شده است. کره شمالی بامداد امروز جمعه نیز یک فروند موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است.

تیلرسون همچنین با بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا و نماینده دولت فرانسه دیدار و درباره طوفان ایرما و کره شمالی رایزنی کرده اند.

این سه نفر بعدا همراه با وزرای خارجه ایتالیا، مصر و امارات متحده عربی درباره اوضاع لیبی با غسان سلامه فرستاده سازمان ملل دیدار و گفتگو کردند.

302

کد خبر: 837088

وب گردی

وب گردی