شناسایی 4 باند کرایه کودکان طی سال گذشته

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری بسیار نزدیکی با پلیس و قوه قضائیه داریم تا با بهره‌کشی از کودکان کار و خیابان که از سوی برخی افراد سودجو انجام می‌شود، برخورد کنیم به‌ طوری‌ که سال قبل ۴ باند کرایه کودک شناسایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، حبیب‌الله مسعودی فرید در این باره گفت: ‌99 درصد کودکان کار و خیابان دارای خانواده بوده و با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند، به همین دلیل رویکرد بهزیستی از نگهداری این کودکان در مراکز شبانه‌روزی به مراکز روزانه تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 38 مرکز روزانه و 31 مرکز شبانه برای نگهداری از این کودکان طی سال‌های اخیر ایجاد شده است، به‌طوری‌که سال گذشته 6 هزار کودک کار و خیابان در مراکز شبانه و بیش از 2 هزار و 500 کودک در مراکز روزانه پذیرش شده‌اند.

فرید با هشدار نسبت به برخی رفتارهای غیراخلاقی و بهره‌کشی از این کودکان توسط افراد سودجو گفت: بسیاری از این باندها توسط همکاری که با دستگاه قضا و پلیس داشته‌ایم شناسایی و برخورد شده است. سال قبل 4 باند کرایه کودکان شناسایی شده و حتی برخی والدین وجود دارند که در قبال دریافت پول، کودکان خود را به این باندها می‌دهند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود:‌ البته با همکاری و تفاهمنامه‌ای که با قوه قضائیه داریم، خانواده‌هایی که پس از چندین بار شناسایی نسبت به اینکه حضانت کودکان خود را نمی‌توانند داشته باشند، از آنها سلب حضانت می‌شود.

701

کد خبر: 837120

وب گردی

وب گردی