جکت نفتی F18 با حضور مشاور رییس جمهور در منطقه آزاد قشم به آب انداخته شد

جکت نفتی F18 که ساخت 100درصدی آن توسط متخصصان ایرانی شرکت پارس فراگام در منطقه آزاد قشم به پایان رسیده با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور با هدف انتقال به منطقه میدان نفتی فروزان در جنوب غربی خلیج فارس و در نزدیکی جزیره خارک به آب انداخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، جکت نفتی F18 در میدان نفتی فروزان که منطقه نفتی مشترک ایران و عربستان محسوب می شود با هدف انجام عملیات حفاری انتقال 12 هزار بشکه نفت در روز نصب خواهد شد.

عملیات ساخت این سکوی یک هزار و 100 تُنی با 54 متر ارتفاع و طول و عرض 14 متر به همراه جکت F18 در ابعاد 24 X 25 با یکهزار تُن وزن که ماه آینده از منطقه آزاد قشم به میدان نفتی فروزان منتقل می شود از اواخر سال 1391 در این جزیره شروع شده بود.

سکویF18 به صورت کاملا اتوماتیک و از طریق ریموت بدون نیاز به حضور نیرو بر روی آن کنترل می شود و نخستین پروژه نفتی است که 100 درصد عملیات ساخت آن توسط مهندسان و کارشناسان ایرانی انجام شده است.

برای ساخت جکت و سکوی F18 و همچنین مراحل خطوط لوله و کابل مربوط به این پروژه 50 میلیون یورو سرمایه گذرای شده است.

شایان ذکر است که به طور متوسط بین 200 تا 250 نفر به صورت دائمی روی این پروژه عظیم نفتی فعالیت کرده اند.

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس از انتصاب به این مسوولیت، منطقه آزاد قشم را به عنوان نخستین مقصد خود در میان مناطق آزاد کشور انتخاب کرد و شب گذشته از طریق فرودگاه بین المللی قشم با استقبال حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه وارد این جزیره در جنوب ایران شد.

402

کد خبر: 837130

وب گردی

وب گردی