سهم 70 درصدی بخش خصوصی از جابجایی هوایی مسافر

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: 70 درصد جابجایی مسافر در صنعت حمل و نقل هوایی کشور توسط شرکت های خصوصی انجام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی عابدزاده امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران افزود: برای ورود بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل هوایی در کشور فضای مناسبی به وجود آمده است و باید به سرمایه گذاری خود در بخش های مختلف این صنعت ادامه دهد.
او ابتکار عمل بخش خصوصی در صنعت هوانوردی ایران را «بی سابقه» توصیف کرد و گفت: 95 درصد آموزش های خلبانی و 90 درصد خدمات فرودگاهی در کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه در 2 سال گذشته (پس از توافق برجام) رشد صنعت حمل و نقل هوایی نسبت به بخش جاده ای و ریلی بسیار بیشتر بوده و آزادسازی نرخ بلیط پروازهای هوایی تحول بزرگی در این عرضه به وجود آورده است.
به گفته وی، با توجه به شرایط مناسب امروز که موجب کاهش تدریجی ریسک سرمایه گذاری در صنعت شده است، بخش خصوصی می تواند در زمینه خدمات فرودگاهی، تامین ناوگان و تجهیزات ناوبری سرمایه گذاری کند.

** امکان رشد سه برابری سفرهای هوایی
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد با توجه به جمعیت بیش از 80 میلیون نفری کشور، امکانات موجود و 80 فرودگاه فعال، باید سفرهای هوایی به 2تا سه برابر کنونی افزایش یابد.
به گفته وی، ارزیابی های سازمان های هواپیمایی کشوری نشان می دهد مردم پس از آزادسازی نرخ بلیت های هوایی از این امر رضایت داشته اند.
او از همه شرکت های هوایی خواست توزیع شبکه بلیت و قیمتگذاری آن را خودشان انجام دهند تا مردم سود بیشتری از حمل و نقل هوایی به دست بیاورند.

** تاخیر 34 درصدی پروازها
عابدزاده درباره ایمنی پروازهای هوایی گفت: هنوز به طور میانگین 20 درصد پروازهای فرانسه، آمریکا و آلمان تاخیر دارند که در ایران این میزان به 34 درصد می رسد؛ در حالی که در کشور ما هواپیماهای قدیمی، خدمات حمل و نقل هوایی را عرضه می کنند.
او اضافه کرد: در 2 تا سه سال اخیر شاهد افزایش ورود جوانان متخصص و توانمند در صنعت هوایی کشور هستیم و باید با استفاده از این توانمندی ها، زمینه توسعه بیشتر صنعت حمل و نقل هوایی در کشور را به وجود آوریم.
وزیر راه و شهرسازی اوایل مردادماه امسال در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بزرگراه همدان - سنندج و ۷۵ کیلومتر از بزرگراه غرب کشور اظهار کرد: راهگذر غرب کشور، پنج استان کشور را به یک دیگر متصل می‌کند و ایران را به فراسوی مرزها پیوند می‌دهد.
«عباس آخوندی» افزود: در این دولت به سمتی رفته‌ایم که بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی را توسعه دهیم، زیرا نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه دارد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 837135

وب گردی

وب گردی